Сучасні діти — відображення цінностей дорослого світу

Днями фахівці обговорили шляхи розв’язання надзвичайно актуальної проблеми сьогодення — формування системи ціннісних орієнтацій підростаючого покоління.

У Київському міському будинку вчителя 18 травня 2015 року відбулася Міжнародна науково-практична конференція «Сучасні діти — відображення цінностей дорослого світу», організована лабораторією психології дошкільника Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН України.

У великій вітальні Київського міського будинку вчителя зібралось понад сто учасників заходу, серед яких науковці, викладачі вишів, і практики — вихователі, практичні психологи, вихователі-методисти дошкільних закладів Києва, Обухова, Саратського району Одеської області та ін. . Фахову пресу на конференції представляла шеф-редактор методичних видань напряму «МЦЕФР: Освіта» Наталія Савінова.

Відкрила конференцію Тамара Піроженко, завідувач лабораторії психології дошкільника Інституту психології імені Г. С. Костюка НАПН України, доктор психологічних наук, професор. Вона привітала присутніх та ознайомила їх із результатами роботи лабораторії над науковою темою зі становлення ціннісних орієнтацій у дітей старшого дошкільного віку.

Упродовж пленарного засідання було висвітлено низку питань, зокрема: актуалізація ціннісно-смислової сфери особистості при переході дитини від дошкільної до початкової освіти (Тамара Піроженко), місце дитини в полі європейських цінностей (Олена Хартман), змістове наповнення та трансформація загальнолюдськх цінностей крізь призму історії та сучасності (Ольга Федорчук), формування ціннісних орієнтацій у дітей дошкільного віку в полікультурному середовищі (Олена Арнаутова).

Учасники конференції активно долучилися до обговорення шляхів розв’язання надзвичайно актуальної проблеми сьогодення — формування системи ціннісних орієнтацій підростаючого покоління. Адже ціннісні орієнтації визначають смисл життя людини. І сьогодні наше суспільство кревно зацікавлене в тому, щоб кожна особистість знайшла себе й своє місце в зовсім нових умовах, у системі принципово нових ціннісних координат, що виникли в результаті значних соціально-економічних і політичних змін. Тож одностайною була думка, що формування ціннісних орієнтацій слід розпочинати вже з дошкільного віку, обов’язково враховуючи при цьому етнічні та національні особливості виховного середовища.

Тісна співпраця співробітників лабораторії психології дошкільника з педагогами дошкільних закладів Саратського району Одеської області, що з часом переросла в міцну дружбу, дала плідні результати. Педагоги українських, молдовських, болгарських та російських дошкільних закладів спільно з науковими керівниками напрацювали багатий досвід формування ціннісних орієнтацій дошкільників у полікультурному середовищі.

Кандидат педагогічних наук, вихователь-методист дошкільного закладу №784 Києва, Майя Молочко висвітлила питання науково-методичного забезпечення формування цінностей у дітей дошкільного віку на прикладі використання комплекту, шо містить посібник «Дитина у сучасному світі» та методичні рекомендації до нього «Сучасні діти — відображення цінностей дорослого світу». Цей доробок колективу співробітників лабораторії психології дошкільника став переможцем конкурсу НАПН України за кращі наукові роботи у 2014 році та отримав диплом I ступеня в номінації «За кращий посібник, навчальний посібник, навчально-методичний посібник для використання в освітній та ін. практиці».

Зацікавив присутніх і досвід формування ціннісних орієнтацій у дітей в в Болгарії, який представила Ірина Карабаєва, кандидат психологічних наук, старший науковий співробітник лабораторії психології дошкільника Інституту психології імені Г. С. Костюка НАПН України.

Підсумувати роботу конференції можна думкою Федора Достоєвського: «Кожна людина несе відповідальність перед усіма людьми за всіх людей і за все». А педагоги просто приречені нести відповідальність за ті морально-етичні смисли, яких набуде життя їхніх вихованців у майбутньому.

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Як оптимізувати рухову діяльність дітей

Потреба в руховій активності природна для кожної дитини. Активні рухи викликають у дітей позитивні емоції та підсилюють усі фізіологічні процеси. Що допоможе вихователю та інструктору з фізкультури забезпечити оптимальну рухову активність дошкільників?
27854

Методична робота в закладі дошкільної освіти

Дізнайтеся про форми організації методичної роботи в дитячому садку, які допоможуть вихователям розвивати свій творчий потенціал, постійно підвищувати професійну кваліфікацію і забезпечать високий рівень проведених занять
47529

Як проводити батьківські збори в школі

Батьківські збори в школі— основний спосіб комунікації педагогічного колективу з батьками. Щоб збори були вдалі, а освітня робота ефективна, розглянемо види, форми проведення, теми батьківських зборів
39077

Аптечки у школі: як правильно укомплектувати та зберігати

Скористайтеся переліком медичних засобів у закладі освіти та дізнайтеся як правильно укомплектувати аптечку. Адже, як правило, діти схильні до травм і ніколи не знаєш в який момент потрібно буде надати допомогу. Важливо у такий момент мати все під рукою, зібране в одному місці.
42294

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді