Сучасні діти — відображення цінностей дорослого світу

Днями фахівці обговорили шляхи розв’язання надзвичайно актуальної проблеми сьогодення — формування системи ціннісних орієнтацій підростаючого покоління.

У Київському міському будинку вчителя 18 травня 2015 року відбулася Міжнародна науково-практична конференція «Сучасні діти — відображення цінностей дорослого світу», організована лабораторією психології дошкільника Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН України.

У великій вітальні Київського міського будинку вчителя зібралось понад сто учасників заходу, серед яких науковці, викладачі вишів, і практики — вихователі, практичні психологи, вихователі-методисти дошкільних закладів Києва, Обухова, Саратського району Одеської області та ін. . Фахову пресу на конференції представляла шеф-редактор методичних видань напряму «МЦЕФР: Освіта» Наталія Савінова.

Відкрила конференцію Тамара Піроженко, завідувач лабораторії психології дошкільника Інституту психології імені Г. С. Костюка НАПН України, доктор психологічних наук, професор. Вона привітала присутніх та ознайомила їх із результатами роботи лабораторії над науковою темою зі становлення ціннісних орієнтацій у дітей старшого дошкільного віку.

Упродовж пленарного засідання було висвітлено низку питань, зокрема: актуалізація ціннісно-смислової сфери особистості при переході дитини від дошкільної до початкової освіти (Тамара Піроженко), місце дитини в полі європейських цінностей (Олена Хартман), змістове наповнення та трансформація загальнолюдськх цінностей крізь призму історії та сучасності (Ольга Федорчук), формування ціннісних орієнтацій у дітей дошкільного віку в полікультурному середовищі (Олена Арнаутова).

Учасники конференції активно долучилися до обговорення шляхів розв’язання надзвичайно актуальної проблеми сьогодення — формування системи ціннісних орієнтацій підростаючого покоління. Адже ціннісні орієнтації визначають смисл життя людини. І сьогодні наше суспільство кревно зацікавлене в тому, щоб кожна особистість знайшла себе й своє місце в зовсім нових умовах, у системі принципово нових ціннісних координат, що виникли в результаті значних соціально-економічних і політичних змін. Тож одностайною була думка, що формування ціннісних орієнтацій слід розпочинати вже з дошкільного віку, обов’язково враховуючи при цьому етнічні та національні особливості виховного середовища.

Тісна співпраця співробітників лабораторії психології дошкільника з педагогами дошкільних закладів Саратського району Одеської області, що з часом переросла в міцну дружбу, дала плідні результати. Педагоги українських, молдовських, болгарських та російських дошкільних закладів спільно з науковими керівниками напрацювали багатий досвід формування ціннісних орієнтацій дошкільників у полікультурному середовищі.

Кандидат педагогічних наук, вихователь-методист дошкільного закладу №784 Києва, Майя Молочко висвітлила питання науково-методичного забезпечення формування цінностей у дітей дошкільного віку на прикладі використання комплекту, шо містить посібник «Дитина у сучасному світі» та методичні рекомендації до нього «Сучасні діти — відображення цінностей дорослого світу». Цей доробок колективу співробітників лабораторії психології дошкільника став переможцем конкурсу НАПН України за кращі наукові роботи у 2014 році та отримав диплом I ступеня в номінації «За кращий посібник, навчальний посібник, навчально-методичний посібник для використання в освітній та ін. практиці».

Зацікавив присутніх і досвід формування ціннісних орієнтацій у дітей в в Болгарії, який представила Ірина Карабаєва, кандидат психологічних наук, старший науковий співробітник лабораторії психології дошкільника Інституту психології імені Г. С. Костюка НАПН України.

Підсумувати роботу конференції можна думкою Федора Достоєвського: «Кожна людина несе відповідальність перед усіма людьми за всіх людей і за все». А педагоги просто приречені нести відповідальність за ті морально-етичні смисли, яких набуде життя їхніх вихованців у майбутньому.

Вебінар ВМДЗ

Статті за темою

Усі статті за темою

Іграшки з паперу власноруч

Долучіть дошкільників до художньо-продуктивної діяльності зі створення іграшок з паперу, картону, ниток. Зробіть із картону та ниток таксу або сконструюйте з паперу лева. Підкажіть дітям, що персонажів для театру також можна виготовити з паперу, наприклад, свинку — для настільного театру, а цілу сімейку котів — для вистави пальчикового театру
13639

Структура системи забезпечення якості освіти

За розбудову внутрішньої системи забезпечення якості освіти відповідає керівник, а за проведення інституційного аудиту - Державна служба якості освіти. Ці дві системи тісно пов’язані між собою, оскільки критерії, за якими має проводитись самооцінювання освітньої діяльності та інституційний аудит - однакові
27148

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді