Сучасні діти — відображення цінностей дорослого світу

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Днями фахівці обговорили шляхи розв’язання надзвичайно актуальної проблеми сьогодення — формування системи ціннісних орієнтацій підростаючого покоління.

У Київському міському будинку вчителя 18 травня 2015 року відбулася Міжнародна науково-практична конференція «Сучасні діти — відображення цінностей дорослого світу», організована лабораторією психології дошкільника Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН України.

У великій вітальні Київського міського будинку вчителя зібралось понад сто учасників заходу, серед яких науковці, викладачі вишів, і практики — вихователі, практичні психологи, вихователі-методисти дошкільних закладів Києва, Обухова, Саратського району Одеської області та ін. . Фахову пресу на конференції представляла шеф-редактор методичних видань напряму «МЦЕФР: Освіта» Наталія Савінова.

Відкрила конференцію Тамара Піроженко, завідувач лабораторії психології дошкільника Інституту психології імені Г. С. Костюка НАПН України, доктор психологічних наук, професор. Вона привітала присутніх та ознайомила їх із результатами роботи лабораторії над науковою темою зі становлення ціннісних орієнтацій у дітей старшого дошкільного віку.

Упродовж пленарного засідання було висвітлено низку питань, зокрема: актуалізація ціннісно-смислової сфери особистості при переході дитини від дошкільної до початкової освіти (Тамара Піроженко), місце дитини в полі європейських цінностей (Олена Хартман), змістове наповнення та трансформація загальнолюдськх цінностей крізь призму історії та сучасності (Ольга Федорчук), формування ціннісних орієнтацій у дітей дошкільного віку в полікультурному середовищі (Олена Арнаутова).

Учасники конференції активно долучилися до обговорення шляхів розв’язання надзвичайно актуальної проблеми сьогодення — формування системи ціннісних орієнтацій підростаючого покоління. Адже ціннісні орієнтації визначають смисл життя людини. І сьогодні наше суспільство кревно зацікавлене в тому, щоб кожна особистість знайшла себе й своє місце в зовсім нових умовах, у системі принципово нових ціннісних координат, що виникли в результаті значних соціально-економічних і політичних змін. Тож одностайною була думка, що формування ціннісних орієнтацій слід розпочинати вже з дошкільного віку, обов’язково враховуючи при цьому етнічні та національні особливості виховного середовища.

Тісна співпраця співробітників лабораторії психології дошкільника з педагогами дошкільних закладів Саратського району Одеської області, що з часом переросла в міцну дружбу, дала плідні результати. Педагоги українських, молдовських, болгарських та російських дошкільних закладів спільно з науковими керівниками напрацювали багатий досвід формування ціннісних орієнтацій дошкільників у полікультурному середовищі.

Кандидат педагогічних наук, вихователь-методист дошкільного закладу №784 Києва, Майя Молочко висвітлила питання науково-методичного забезпечення формування цінностей у дітей дошкільного віку на прикладі використання комплекту, шо містить посібник «Дитина у сучасному світі» та методичні рекомендації до нього «Сучасні діти — відображення цінностей дорослого світу». Цей доробок колективу співробітників лабораторії психології дошкільника став переможцем конкурсу НАПН України за кращі наукові роботи у 2014 році та отримав диплом I ступеня в номінації «За кращий посібник, навчальний посібник, навчально-методичний посібник для використання в освітній та ін. практиці».

Зацікавив присутніх і досвід формування ціннісних орієнтацій у дітей в в Болгарії, який представила Ірина Карабаєва, кандидат психологічних наук, старший науковий співробітник лабораторії психології дошкільника Інституту психології імені Г. С. Костюка НАПН України.

Підсумувати роботу конференції можна думкою Федора Достоєвського: «Кожна людина несе відповідальність перед усіма людьми за всіх людей і за все». А педагоги просто приречені нести відповідальність за ті морально-етичні смисли, яких набуде життя їхніх вихованців у майбутньому.

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Літні активності для дошкільнят: сценарій розваги

Влітку діти охочі до експериментів та відкриттів. Скористайтеся цим і проведіть для старших дошкільників літню розвагу на свіжому повітрі: з рухливою грою за методикою Карла Орфа, віршами, піснями, іграми і квітковим дизайном
22482

Безпечні заклади освіти у період війни

Мета Концепції безпеки закладів освіти – створити рівні, належні та безпечні умови здобуття освіти, організувати безпечний освітній простір в умовах війни. Концепція залишається актуальною, тож пригадайте основі її положення.
5976

Індивідуальна програма розвитку дитини в ЗДО (ДНЗ)

Індивідуальна програма розвитку дитини в закладі дошкільної освіти забезпечує індивідуалізацію розвитку і навчання дитини з особливими освітніми потребами. Який зміст програми — читайте у статті та просто зараз скачайте зразок для її заповнення.
212447

Як говорити про війну з дітьми дошкільного віку

Проаналізуємо, як війна впливає на психоемоційний стан дошкільників і як взаємодіяти з дітьми в час війни. Скористаєтеся матеріалами для розмов із дітьми про війну. Допоможете батькам говорити на складні теми та підтримувати своїх дітей
1663

Загартування дітей в дитячому садку

Загартування дітей дошкільного віку вимагає обережного підходу й відповідального ставлення. Під час гартувальних процедур дотримуйтеся загальних принципів
12528

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді