МОН не обирає марки шкільних автобусів для закупівлі

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Messenger-канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Міністерство освіти і науки України відреагувало на публікації у засобах масової інформації та повідомлення громадськості щодо закупівлі шкільних автобусів.

Напередодні нового навчального року громадськість обурилася з приводу того, що для шкіл закуповують автобуси російського виробництва. Станом на 8 серпня в Україні закуплено 326 шкільних автобусів, з них 164 — марки «Мрія» (Харків), що візуально подібні на російські автобуси ПАЗ.

МОН зауважує, що повноваження закуповувати шкільні автобуси мають органи місцевої влади, керуючись Законом України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII. На закупівлю шкільних автобусів використовують кошти освітньої субвенції та відповідні видатки місцевих бюджетів.

У листі від 29 квітня 2016 № 1/9-218 МОН рекомендувало департаментам (управлінням) освіти і науки обласних державних адміністрацій під час проведення конкурсних торгів на закупівлю шкільних автобусів надавати перевагу вітчизняним виробникам. Одначе під час конкурсних торгів органи місцевої влади мають керуватися лише такими критеріями, як технічні характеристики і ціна транспортного засобу.

Освітня субвенція, що надійшла до місцевих бюджетів у 2016 році на закупівлю шкільних автобусів, складає 600 млн грн. У свою чергу органи місцевої влади докладають кошти з місцевих бюджетів для закупівлі необхідної кількості шкільних автобусів.

Розглянувши цінові пропозиції переможців конкурсних торгів у різних областях, МОН зауважує, що в переліку є автобуси, дешевші на 100-300 тис. грн. При цьому зростання ціни на деякі вітчизняні автобуси відбулося саме після закладення в державний бюджет коштів на їхню закупівлю.

З огляду на це МОН вивчає можливість звернення до компетентних органів щодо розгляду питання обґрунтованості ціни на деякі вітчизняні шкільні автобуси.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Створюємо освітні презентації за допомогою штучного інтелекту

Пропонуємо огляд найпоширеніших безплатних платформ, які використовують штучний інтелект і дають педагогам змогу без зайвих зусиль створювати сучасні, цікаві, візуально привабливі презентації
2971

Портфоліо вихователя: що це, навіщо і як його оформити

Портфоліо вихователя — це спосіб продемонструвати свій підхід до професії, показати себе як фахівця, який постійно розвивається. Як створити й оформити портфоліо вихователя дошкільного закладу? Яким воно має бути і чи є необхідною умовою для атестації чи конкурсу? Про це — у статті.
51525

Комплексне оцінювання розвитку дитини в інклюзивно-ресурсному центрі

Комплексне психолого-педагогічне оцінювання розвитку дитини є одним із механізмів забезпечення права дітей з особливими освітніми потребами на належну освіту. Розглянемо порядок його проведення та документальний супровід
56618

Інтерактивні методи навчання для усіх: від дошкільників до педагогів

Чому інтерактивні методи навчання найефективніші та як їх використовувати в роботі з дошкільниками, учнями й педагогами. Принципи, завдання, класифікації, приклади інтерактивних методів навчання
219635

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді