Українських дітей заохочуватимуть до науки якомога раніше

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Проблеми реформування освіти, проблеми змін, проблема інновацій ― вони тривожать людство скільки є система освіти, скільки є школа, і періодично виникають питання як нам змінити освіту, щоб вона адекватно готувала до сьогоднішніх реалій.

Мала академія наук (МАН) планує залучити до науково-дослідницької діяльності учнів не тільки старших класів, а й дітей молодшого віку.

У зв’язку із цим у МОНмолодьспорту відбулося пленарне засідання з питання пріоритетних напрямків діяльності МАН, зокрема, інноваційного освітнього проекту «РОЗКВІТ».

За словами директора Оксена Лісового, проект «РОЗКВІТ» спрямований на залучення до науково-дослідницької діяльності не лише учнів старших класів, а й дітей молодшого віку, в тому числі ― учнів молодшої школи. «Всі ми добре розуміємо, що, працюючи лише зі старшокласниками, ми втрачаємо значну частину дітей, які могли б бути юними дослідниками і у майбутньому поповнити лави української науки. Мала академія наук України поставила перед собою завдання зменшити ці втрати», ― підкреслив він.

Незважаючи на інноваційність проекту, заступник міністра МОНмолодьспорту Борис Жебровський розповів: «У роботі багатьох колективів, особливо міста Києва, я можу навести приклади подібних експериментів ще десятирічної давності. Їх вже давно розпочали, спробували, відчули та знають».

Борис Жебровський зазначив, що процес проведення такого проекту тісно пов’язаний з великою кількістю передбачених труднощів, зокрема, необхідністю індивідуального підходу до кожної окремої дитини. «Це ― дуже тонка, ювелірна робота», ― підкреслив він.

Щодо необхідності такого методу роботи виступив президент Національної академії педагогічних наук України Василь Кремень. За його словами, цей експеримент дасть можливість не лише засвоювати отримані знання, а й розвинути навички до навчання протягом усього життя, постійно отримуючи інформацію, і, що ще важливо ― вміння практично застосовувати її відповідно до реалій життя. Він наголосив, що завдяки цьому ціла країна почне розвиватися динамічніше, оскільки мільйони людей ефективніше виконуватимуть роботу, яка буде їм подобатися.

Про важливість адаптування системи освіти відповідно до сучасності розповів президент Малої академії наук України Станіслав Довгий: «Проблеми реформування освіти, проблеми змін, проблема інновацій ― вони  тривожать людство скільки є система освіти, скільки є школа, і періодично виникають питання як нам змінити освіту, щоб вона адекватно готувала до сьогоднішніх реалій», - пояснив він і розказав про цілу низку друкованих видань, розроблених у рамках проекту, як-то серія «Зростаємо дослідниками» для дітей дошкільного віку, науково-методична література для вихователів та інші.

Довідка. Всеукраїнський інноваційний освітній проект Малої академії наук України «РОЗКВІТ» є однією із форм освітньої діяльності установи пропедевтично-формувального напряму.

Основна мета впровадження інноваційного освітнього проекту «РОЗКВІТ» полягає у розробці системи розвитку та формування у дітей дошкільного і шкільного віку навчально-дослідницьких умінь в умовах спеціально змодельованого освітнього середовища навчально-дослідницької діяльності, функціонування якого здійснюється з використанням інформаційно-освітнього простору Малої академії наук України.

Програма «РОЗКВІТ» проектується для розвитку дітей старшого дошкільного віку, молодших школярів, учнів основної школи, а також для фахового зростання педагогів, формування у них компетентностей, до складу яких входять уміння моделювати сучасний інтерактивний процес навчання, сприяти розвитку здібностей і обдарувань дітей, формувати у вихованців дослідницькі уміння та цілеспрямовано долучати їх до навчально-дослідницької діяльності.

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Складаємо штатний розпис закладу дошкільної освіти

З’ясуємо, як проєктують штатний розпис дошкільного закладу і які зміни врахувати згідно з новим Законом про дошкільну освіту та новими Типовими штатними нормативами. Допоможемо вам внести зміни в штатний розпис, обрати форму та заповнити її без помилок
59607

Педагогічні читання: нетрадиційні форми проведення

Як провести педагогічні читання в закладі освіти нетрадиційно? Як організувати підготовку до педагогічних читань та інтерактивну роботу під час їх проведення — читайте та використовуйте детальні алгоритм та опис у статті
11566

Дидактичні ігри для дітей

Дидактична гра — ефективний інструмент для розвитку дошкільнят. Якими мають бути дидактичні ігри для дошкільнят, щоб було і цікаво, і корисно? Приклади готових дидактичних ігор — у статті
275563

Сходинками самоосвіти — до професійного зростання

Самоосвіта вихователя — рушійна сила його професійного розвитку. Які складники самоосвіти і що зробити, щоб самоосвіта не була стихійною і безсистемною — розглядаємо у статті. Скористайтеся також анкетою, щоб з'ясувати рейтинг чинників самоосвіти.
22149

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді