Підготовка та проведення ЗНО для осіб з особливими потребами

У МОН України відбувся круглий стіл на тему «Підготовка та проведення ЗНО для осіб з особливими потребами»

Обговорення відбулося за участі  директора проекту Альянс Програми сприяння зовнішньому тестуванню в Україні (Альянс USETI)  Яреми БАЧИНСЬКОГО,  координатора тренінгових програм Агентства США (USAID) з міжнародного розвитку Тамари ПАЛИВОДИ, директора Українського центру оцінювання якості освіти Вадима КАРАНДІЯ, начальника відділу освіти дітей з особливими потребами департаменту загальної середньої та дошкільної МОН України Тетяни СИМОНЕНКО.

Під час заходу Альянсом USETI було презентовано Дорожню карту з розвитку системи спеціальних умов для осіб з особливими потребами (далі — Дорожня карта). Дорожня карта має стати специфікацією для подальшого розвитку тестування осіб з особливими потребами.

Розроблені рекомендації, які зазначені в Дорожній карті, поки що є експериментальними.

За словами консультанта USETI Христини ПЕНДЖОЛИ-НАУМЕНКО, на сьогодні в Україні кілька сотень учнів з обмеженими можливостями середніх шкіл, що інтегровані в систему звичайних загальноосвітніх шкіл. Ці учні можуть складати стандартизовані тести разом зі своїми однолітками. Процедури тестування мають відповідати їхнім потребам для того, щоб учні з обмеженими можливостями повноцінно брали участь у системі освіти.

На думку експерта, одним з головних чинників, які обумовлюють обмежене включення осіб з особливими потребами в звичайні освітні заклади в Україні, є нестача підготовленого персоналу.

Директор Українського центру оцінювання якості освіти Вадим КАРАНДІЙ зауважив, що фахівці Українського центру оцінювання якості освіти продовжують працювати над удосконаленням спроможності проводити тестування для осіб з особливими потребами.

Ознайомитися з рекомендаціями USETI щодо подальшого розвитку спеціальних умов під час ЗНО для осіб з особливими освітніми потребами можна за посиланням.

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді