Обговорення відбулося за участі директора проекту Альянс Програми сприяння зовнішньому тестуванню в Україні (Альянс USETI) Яреми БАЧИНСЬКОГО, координатора тренінгових програм Агентства США (USAID) з міжнародного розвитку Тамари ПАЛИВОДИ, директора Українського центру оцінювання якості освіти Вадима КАРАНДІЯ, начальника відділу освіти дітей з особливими потребами департаменту загальної середньої та дошкільної МОН України Тетяни СИМОНЕНКО.
Під час заходу Альянсом USETI було презентовано Дорожню карту з розвитку системи спеціальних умов для осіб з особливими потребами (далі — Дорожня карта). Дорожня карта має стати специфікацією для подальшого розвитку тестування осіб з особливими потребами.
Розроблені рекомендації, які зазначені в Дорожній карті, поки що є експериментальними.
За словами консультанта USETI Христини ПЕНДЖОЛИ-НАУМЕНКО, на сьогодні в Україні кілька сотень учнів з обмеженими можливостями середніх шкіл, що інтегровані в систему звичайних загальноосвітніх шкіл. Ці учні можуть складати стандартизовані тести разом зі своїми однолітками. Процедури тестування мають відповідати їхнім потребам для того, щоб учні з обмеженими можливостями повноцінно брали участь у системі освіти.
На думку експерта, одним з головних чинників, які обумовлюють обмежене включення осіб з особливими потребами в звичайні освітні заклади в Україні, є нестача підготовленого персоналу.
Директор Українського центру оцінювання якості освіти Вадим КАРАНДІЙ зауважив, що фахівці Українського центру оцінювання якості освіти продовжують працювати над удосконаленням спроможності проводити тестування для осіб з особливими потребами.
Ознайомитися з рекомендаціями USETI щодо подальшого розвитку спеціальних умов під час ЗНО для осіб з особливими освітніми потребами можна за посиланням.