Відмова в оплаті періодичних видань: що робити
Бюджетна установа не може вільно розпоряджатися асигнуваннями, які вона отримує. Тобто витрачати кошти вона може лише після того, як пройде пильний казначейський контроль. Дуже часто бухгалтери ставлять під сумнів правомірність дій фахівців Казначейства, коли ті відмовляють установі в реєстрації зобов’язань і оплаті рахунків. Однак у більшості випадків погоджуються з їх висновками, бо не завжди мають достатньо аргументів, щоб обстояти свої позиції.
Коли Казначейство відмовляє в оплаті рахунків у воєнний час, воно має керуватися Порядком № 590. Пункт 19 Порядку № 590 визначає черговість платежів з урахуванням ресурсної забезпеченості єдиного казначейського рахунку за трьома підпунктами. Хоча в переліку цих підпунктів немає оплати періодичних видань, однак третій підпункт визначає, що Казначейство може оплачувати установі рахунки і за іншими видатками. Тобто там може бути й оплата періодичних видань.
Отже, прямої заборони на оплату установі періодичних видань у Казначейства немає. Фахівці Казначейства зобов’язані прийняти і зареєструвати документи на оплату, а оплатити мають право у встановленій Порядком № 590 черговості. Тобто затримати оплату на кілька днів. Утім, не кожен бухгалтер хоче псувати стосунки з фахівцями Казначейства, бо іноді звертається до них за консультаціями і порадами. Тож більшість бухгалтерів, коли отримує відмову, опускає руки і погоджується з висновками казначеїв. Однак такі взаємини між бухгалтером та фахівцями Казначейства можна легко змінити. Лиш дослухайтеся наших порад.
Порада 1. Не бійтеся зіпсувати стосунки
Порада 2. Вивчіть повноваження органу Казначейства
Порада 3. Обстоюйте свою позицію
Освітній процес МОН у листі від 06.03.2022 № 1/3371-22 рекомендує організовувати залежно від ситуації.