Повернення дітей до дитсадка: поради від психологині Світлани Ройз

Частина регіонів відновлює роботу дитсадків. ЮНІСЕФ разом із дитячим та сімейним психологом Світланою Ройз, ГО «Смарт Овіта» та Міністерством освіти і науки підготували рекомендації для вихователів про те, як підготуватись до безпечного повернення в садочки.

Діти повертаються до дитсадкапоради від психологині Світлани Ройз

Як зауважує психологиня Світлана Ройз, педагоги можуть зіткнутися з деякими труднощами. Адже діти, ймовірно, повернуться до садків тривожнішими, агресивнішими й «розгальмованими». У дітей, які не мають братиків чи сестричок, може спостерігатися підвищена чутливість до гучних звуків, швидка втомлюваність через більшу кількість контактів.

Діти повертаються до садків: що врахувати

Працюємо з емоціями дітей

Враховуючи рекомендації МОН, потрібно дотримуватися безпечної дистанції між дітьми та педагогами. Так, вони можуть відчувати сильнішу, ніж зазвичай, напругу.

Так як у дітей дошкільного віку ще не розвинений когнітивний контроль, їм складно дотримуватися великої кількості правил і заборон.

Тому важливо:

  • пояснювати дітям їхні почуття
  • говорити з ними про можливі емоції і реакції
  • заохочувати
  • звертати увагу на їхні успіхи й досягнення.

Автори рекомендацій пропонують допомогти дітям адаптуватися, пояснюючи:

«Це так складно — не торкатися одне одного ручками. Спасибі, що пам’ятаєте про це. Давайте зараз торкнемся одне одного поглядом (із самого серця)! Це не замінить «обіймашок» і «доганялок», але допоможе нам відчути близькість. Так ми відчуватимемо, що ми разом». Або: «Я бачила, як тобі хотілося це зробити, але ти стримався. Спасибі, що пам’ятаєш про наші супергеройські правила безпеки і здоров’я!».

Як обговорити з дітьми нові правила

З дошкільнятами варто обговорити нові правила. У рекомендаціях пропонують зіграти у супергероїв. Можете придумати й інші способи, щоб зацікавити дітей.

«Для того щоб допомогти дітям навчитися тримати дистанцію, запропонуйте їм уявити, що в кожного і кожної з нас є невидимий захисний скафандр. І він закінчується «ось тут». Коли до нас хтось підходить ближче, ніж там, де закінчується наш «скафандр», ми виставляємо ручки вперед і говоримо: «Стоп, тут мій скафандр, його не можна зачіпати».

Усі правила ідеально показувати за допомогою малюнків.

Як полегшити адаптацію та знизити тривожність

  • проведіть напередодні зустріч дітей у ZOOM, розкажіть про початок занять, що чекатиме дітей у садку;
  • якщо за час карантину в дітей змінилася вихователька, їх варто попередити заздалегідь;
  • зробіть «виставку»: повісьте на різні поверхні колажі з фотографіями дітей і їхніми малюнками, попросіть батьків принести свіжі роботи;
  • важливо вигадати ритуали вітання й прощання;

У період адаптації разом із дітьми важливо використовувати тему дому — малювати будинки, робити фігурки оригамі, будиночки із коробок, стільчиків, кубиків, лего.

Вебінар ВМДЗ

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді