Як зауважує психологиня Світлана Ройз, педагоги можуть зіткнутися з деякими труднощами. Адже діти, ймовірно, повернуться до садків тривожнішими, агресивнішими й «розгальмованими». У дітей, які не мають братиків чи сестричок, може спостерігатися підвищена чутливість до гучних звуків, швидка втомлюваність через більшу кількість контактів.
Діти повертаються до садків: що врахувати
Працюємо з емоціями дітей
Враховуючи рекомендації МОН, потрібно дотримуватися безпечної дистанції між дітьми та педагогами. Так, вони можуть відчувати сильнішу, ніж зазвичай, напругу.
Так як у дітей дошкільного віку ще не розвинений когнітивний контроль, їм складно дотримуватися великої кількості правил і заборон.
Тому важливо:
- пояснювати дітям їхні почуття
- говорити з ними про можливі емоції і реакції
- заохочувати
- звертати увагу на їхні успіхи й досягнення.
Автори рекомендацій пропонують допомогти дітям адаптуватися, пояснюючи:
«Це так складно — не торкатися одне одного ручками. Спасибі, що пам’ятаєте про це. Давайте зараз торкнемся одне одного поглядом (із самого серця)! Це не замінить «обіймашок» і «доганялок», але допоможе нам відчути близькість. Так ми відчуватимемо, що ми разом». Або: «Я бачила, як тобі хотілося це зробити, але ти стримався. Спасибі, що пам’ятаєш про наші супергеройські правила безпеки і здоров’я!».
Прогулянки в дитячому садку влітку — найліпший час для ігор на відкритому просторі, коли діти активно рухаються, дихають свіжим повітрям і пізнають навколишній світ.
Як обговорити з дітьми нові правила
З дошкільнятами варто обговорити нові правила. У рекомендаціях пропонують зіграти у супергероїв. Можете придумати й інші способи, щоб зацікавити дітей.
«Для того щоб допомогти дітям навчитися тримати дистанцію, запропонуйте їм уявити, що в кожного і кожної з нас є невидимий захисний скафандр. І він закінчується «ось тут». Коли до нас хтось підходить ближче, ніж там, де закінчується наш «скафандр», ми виставляємо ручки вперед і говоримо: «Стоп, тут мій скафандр, його не можна зачіпати».
Усі правила ідеально показувати за допомогою малюнків.
Як полегшити адаптацію та знизити тривожність
- проведіть напередодні зустріч дітей у ZOOM, розкажіть про початок занять, що чекатиме дітей у садку;
- якщо за час карантину в дітей змінилася вихователька, їх варто попередити заздалегідь;
- зробіть «виставку»: повісьте на різні поверхні колажі з фотографіями дітей і їхніми малюнками, попросіть батьків принести свіжі роботи;
- важливо вигадати ритуали вітання й прощання;
У період адаптації разом із дітьми важливо використовувати тему дому — малювати будинки, робити фігурки оригамі, будиночки із коробок, стільчиків, кубиків, лего.