Освітня галузь «Суспільствознавство» Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти містить два компоненти:
- історичний
- суспільствознавчий.
У навчально-виховному процесі ці компоненти передбачені, щоб:
- формувати національну ідентичність
- сприяти осмисленню соціального та морального досвіду минулих поколінь
- розвивати компетентну, активну, відповідальну особистість.
Історико-краєзнавчий зміст
Історико-краєзнавчий зміст реалізовують у школі як безпосередньо під час уроків, так і в позашкільній роботі.
При цьому очікують формування таких компетентностей, як-от:
пізнавальна |
| |
практична |
| |
творча |
| |
соціальна |
|
З огляду на ці завдання проектні ігри і чи не найбільш застосовні, і вельми цікаві для організації відповідної навчально-виховної роботи з учнями основної та старшої школи.
Приклади проектних ігор
До виконання проектних ігор учні ставляться здебільшого відповідально і навіть з азартом, адже власне гра цікава в будь-якому віці.
Пропонуємо на замітку ігри, в історико-краєзнавчому змісті яких — також патріотична складова.
Гра-репортаж «Видатні імена України»
МЕТА:
- неформальне вивчення учнями відомостей про визначних історичних постатей України
- перейняття духу патріотизму справжніх героїв минулого й сьогодення.
Гра триває протягом тижня і відбувається в кілька етапів:
понеділок |
| |
вівторок-четвер |
| |
п’ятниця |
| |
|
Історична тема | Назва презентації | |
Київська Русь |
| |
| ||
Козаччина |
| |
| ||
| ||
| ||
Гайдамаччина |
| |
| ||
«Відродження» |
| |
УНР |
| |
| ||
| ||
Холодноярська Республіка |
| |
| ||
| ||
ОУН-УПА |
| |
| ||
| ||
Незалежність |
| |
| ||
| ||
|
Творчий проект «Алфавіт твого міста»
МЕТА:
- популяризація знань про історичне надбання українського народу, про батьківщину та її культуру
Кожному учневі дають за українським алфавітом завдання: сфотографуватися на фоні визначної пам’ятки свого міста, назва якої починається на ту чи ту літеру.
Наприклад, отримавши завдання за літерою «А», учень фотографується на фоні Адміністрації Президента, тримаючи літеру в руках.
Кожен учень презентує своє фото і оповідає про знайдену пам’ятку.
Зрештою створюють фотоальбом з оповідями учнів.