Формувати навички безпечної поведінки у дітей дорослі можуть різними способами, як-от:
- подаючи особистий приклад
- проводячи бесіди щодо правил безпечної поведінки
- читаючи відповідну художню літературу
- розглядаючи та обговорюючи певні ілюстрації.
Практика БЖД взимку
Та все ж навички ліпше закріплюють, моделюючи певний спосіб поведінки в різних життєвих ситуаціях і багаторазово проживаючи його. Саме тому задля формування правил безпечної поведінки у дітлахів ліпше застосовувати проектний метод. При цьому маємо змогу не лише підвищити ефективність засвоєння правил безпечної поведінки, а й розвивати загальні здібності дітей.
У підсумку такої роботи малята:
- практично набувають безпечної поведінки
- уміють пояснювати, обґрунтовувати необхідність застосування відповідних правил за екстремальних ситуацій
- підпорядковують свою поведінку, керуючись не так особистими мотивами, як загальноприйнятими нормами.
Щоб вдало реалізувати проект, скоординуйте діяльність усіх педагогів дошкільного закладу. Основне завдання — аби діти не лише самостійно опанували правила особистої безпеки та засвоїли нові знання про загальноприйняті норми поведінки, а й застосували їх на практиці.
«Безпека ігор на зимовому майданчику»
Педагогічний проект
МЕТА:
- формувати у дітей старшого дошкільного віку навички безпечної поведінки на зимовому майданчику.
УЧАСНИКИ: | ЗАВДАННЯ: | ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
|
Створення безпечних умов у ЗДО
Підготовчо-організаційний етап
На цьому етапі передбачено виконати такі завдання, як:
- роз’яснити учасникам проекту важливість проблеми
- дібрати методичну, науковопопулярну та художню літературу, ілюстративний матеріал до теми
- скласти орієнтовний план заходів задля координації дій педагогів і батьків
- дібрати матеріал, іграшки, атрибути для ігрової, театральної, зображувальної та інших продуктивних видів діяльності.
Діагностичний етап
Завдання цього етапу:
- виявити типові ситуації з небажаними формами поведінки дітей, у яких діти можуть зашкодити своєму здоров’ю або травмуватися
- визначити рівень знань дітей про безпеку ігор на майданчику взимку.
Для цього застосовна співбесіда з дітьми (групова чи індивідуальна).
Виконавчий етап
Провівши співбесіду з дітьми, ставимо перед ними проблему:
- Незнайко не розуміє, навіщо дотримуватися правил безпечної поведінки під час зимових розваг
- Як можна ознайомити Незнайка з правилами безпечної поведінки на зимовому майданчику?
Робота в осередках активності
Завдання | Форми роботи |
ПРИРОДОЗНАВЧИЙ ОСЕРЕДОК | |
|
|
| |
|
|
| |
| |
ОСЕРЕДОК ДОСЛІДНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ | |
|
|
| |
| |
|
|
| |
| |
БІБЛІОТЕЧНИЙ ОСЕРЕДОК | |
|
|
|
|
|
|
| |
ІГРОВИЙ ОСЕРЕДОК | |
|
|
|
|
|
|
МОВЛЕННЄВИЙ ОСЕРЕДОК | |
|
|
|
|
|
|
СТУДІЯ ОБРАЗОТВОРЧОЇ ДІЯЛЬНОСТІ | |
|
|
| |
| |
| |
| |
МУЗИЧНО-ФІЗКУЛЬТУРНИЙ ЦЕНТР | |
|
|
|
Справи керівника у жовтні: що проконтролювати
Робота з батьками
Мета:
- залучати батьків до спільної діяльності з дітьми, збагачуючи її новим змістом.
Форми роботи:
- бесіди з батьками про профілактику застуд та травмувань дітей у зимовий період
- виготовлення газет «Сімейний відпочинок узимку»
- підготовка знаків-символів сімейних правил поведінки.