Навчаємо дітей безпеці на ігровому майданчику взимку

Щоб почуватися безпечно у довкіллі, дитина дошкільного віку має набути певний багаж знань і вмінь. Вона має не лише самостійно вирізняти основні небезпечні чинники і керуватися правилами безпечної поведінки, а й відповідно діяти за потреби

Формувати навички безпечної поведінки у дітей дорослі можуть різними способами, як-от:

  • подаючи особистий приклад
  • проводячи бесіди щодо правил безпечної поведінки
  • читаючи відповідну художню літературу
  • розглядаючи та обговорюючи певні ілюстрації.

Практика БЖД взимку

Та все ж навички ліпше закріплюють, моделюючи певний спосіб поведінки в різних життєвих ситуаціях і багаторазово проживаючи його. Саме тому задля формування правил безпечної поведінки у дітлахів ліпше застосовувати проектний метод. При цьому маємо змогу не лише підвищити ефективність засвоєння правил безпечної поведінки, а й розвивати загальні здібності дітей.

У підсумку такої роботи малята:

  • практично набувають безпечної поведінки
  • уміють пояснювати, обґрунтовувати необхідність застосування відповідних правил за екстремальних ситуацій
  • підпорядковують свою поведінку, керуючись не так особистими мотивами, як загальноприйнятими нормами.

Щоб вдало реалізувати проект, скоординуйте діяльність усіх педагогів дошкільного закладу. Основне завдання — аби діти не лише самостійно опанували правила особистої безпеки та засвоїли нові знання про загальноприйняті норми поведінки, а й застосували їх на практиці.

«Безпека ігор на зимовому майданчику»

Педагогічний проект

МЕТА:

  • формувати у дітей старшого дошкільного віку навички безпечної поведінки на зимовому майданчику.

УЧАСНИКИ:

ЗАВДАННЯ:

ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ:

  • діти старшого дошкільного віку
  • розширювати й уточнювати уявлення дітей про те, що може бути небезпечним на зимовому майданчику
  • розуміння дітьми того, що може бути небезпечним в іграх на зимовому майданчику
  • вихователі груп
  • продовжувати вчити дітей правильної поведінки в ситуації небезпеки
  • правильна поведінка дітей у різних небезпечних ситуаціях на ігровому майданчику, формування свідомої дисципліни
  • батьки вихованців
  • стимулювати розвиток самостійності й відповідальності
  • уміння дітей вчасно звернутися за допомогою до дорослих
  • музичний керівник
  • розвивати пізнавальну активність, творчі здібності, уяву, мислення, фантазію, комунікативні навички
  • знання інформації про себе та свій організм
  • інструктор з фізкультури
  • формувати навички особистої безпеки
  • уміння регулювати свою поведінку відповідно до кліматичних та погодних умов
  • вихователь

  • розвиток у дітей пізнавальної активності, творчих здібностей, комунікативних навичок
  • практичний психолог

Створення безпечних умов у ЗДО

Підготовчо-організаційний етап

На цьому етапі передбачено виконати такі завдання, як:

  • роз’яснити учасникам проекту важливість проблеми
  • дібрати методичну, науково­популярну та художню літературу, ілюстративний матеріал до теми
  • скласти орієнтовний план заходів задля координації дій педагогів і батьків
  • дібрати матеріал, іграшки, атрибути для ігрової, театральної, зображувальної та інших продуктивних видів діяльності.

Діагностичний етап

Завдання цього етапу:

  • виявити типові ситуації з небажаними формами поведінки дітей, у яких діти можуть зашкодити своєму здоров’ю або травмуватися
  • визначити рівень знань дітей про безпеку ігор на майданчику взимку.

Для цього застосовна співбесіда з дітьми (групова чи індивідуальна).

Перелік запитань для співбесіди

Як гадаєте, навіщо людям правила безпечної поведінки? А ти дотримуєтеся ви цих правил?

Які зимові розваги та ігри вам подобаються?

Уявіть, що ви граєтеся у сніжки. Раптом поціляєте в обличчя іншій дитині. Що може статися?

Коли спускаєтеся на санчатах чи на лижах із гірки, а назустріч хтось підіймається, як діяти?

Як ви вважаєте, чи можна ковзатися на тротуарах?

Якщо ви спітніли під час гри і захотіли пити, чи посмоктати бурульку або поїсти снігу?

Якщо, везучи когось на санчатах, ви різко повертаєте, що може статися?

Що таке домашня аптечка і навіщо вона потрібна?

Чи знаєте ви, де вдома лежить аптечка? А в дитсадку?

Уявіть, що до нас у групу прийшов хлопчик Незнайко і не знайомий із правилами гри на зимовому майданчику. Як ви його навчатимете?

Виконавчий етап

Провівши співбесіду з дітьми, ставимо перед ними проблему:

  • Незнайко не розуміє, навіщо дотримуватися правил безпечної поведінки під час зимових розваг
  • Як можна ознайомити Незнайка з правилами безпечної поведінки на зимовому майданчику?

Робота в осередках активності

Завдання

Форми роботи

ПРИРОДОЗНАВЧИЙ ОСЕРЕДОК

  • ознайомити з особливостями проживання людей за Полярним колом і залежністю їхнього способу життя від кліматичних та природних умов (як одягаються, захищаються від снігових бурь, чим займаються, як використовують сніг та лід, в які ігри граються діти)
  • розглядання дидактичної картини «На Півночі»
  • учити встановлювати причинно-наслідкові зв’язки
  • ознайомити з ознаками обмороження
  • бесіди та дидактичні ігри
  • сформувати поняття про властивості поверхні металу під час морозу
  • застерегти від знаходження під дахом під час відлиги

ОСЕРЕДОК ДОСЛІДНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

  • розширювати та уточнювати знання дітей про різні фізичні стани води
  • проведення дослідів із льодом, снігом та водою
  • ознайомити зі зміною властивостей води залежно від стану
  • продемонструвати, що вода може бути чистою або брудною
  • підвести дітей до висновку, що вода необхідна для життя, але в деяких станах вона може й зашкодити здоров’ю
  • замальовування результатів
  • заохочувати дітей до експериментування
  • учити досягати результату і робити висновки

БІБЛІОТЕЧНИЙ ОСЕРЕДОК

  • спонукати дітей до пошуку необхідної інформації у книжках
  • пошук відповідей у дитячих енциклопедіях («Чи буває літо за Полярним колом?», «Чому вода у Північному Льодовитому океані не промерзає до дна?», «Що таке шкіра?», «Що таке біль?», «Перша допомога при обмороженні» тощо)
  • учити користуватися енциклопедичною літературою
  • розглядання ілюстрацій до української народної казки «Лисичка-сестричка і Вовк­панібрат» та казки Ганса­Христіяна Андерсена «Снігова Королева»
  • виховувати інтерес до художньої літератури, бажання розігрувати в ролях улюблені казки
  • читання оповідання Оксани Іваненко «Бурулька», казки Михайла Коцюбинського «Брати-місяці»
  • перегляд діафільму «Мама для Мамонтеняти»

ІГРОВИЙ ОСЕРЕДОК

  • формувати здатність спільно розгортати ігрову діяльність, узгоджуючи власний ігровий задум із задумом інших дітей
  • розігрування сюжетно­рольових ігор «Незнайко на ігровому майданчику», «Лісова школа безпеки», «У гостях у Мамонтеняти», режисерської гри «Безпека на ігровому майданчику», казки «Снігова Королева»
  • стимулювати використання предметів-замісників, атрибутів, виготовлених під час занять з образотворчого мистецтва
  • дидактичні ігри «Змоделюй одяг для прогулянки», «Лабіринт» (розставити знаки дозволу і заборони), «Четвертий зайвий», «Добери правильно» (зіставити картки, на яких зображено небезпечні ситуації, із номерами телефонів відповідних служб допомоги)
  • розвивати творчу уяву
  • моделювання ситуацій «Щоб свято не перетворилося на лихо» (ознайомлення з правилами поведінки під час святкових масових гулянь, біля новорічної ялинки, поводження з петардами, аерозолями, хлопавками тощо)

МОВЛЕННЄВИЙ ОСЕРЕДОК

  • спонукати дітей звертатися до дорослих із запитаннями, судженнями, спілкуватися з ровесниками
  • бесіда на етичну тему «Я ненавмисно образив друга»
  • вправляти дітей у публічних виступах
  • складання казок на тему «Дивовижні пригоди Незнайка у країні Снігової Королеви»
  • розвивати комунікативні вміння
  • вечір загадок на тему «Безпека»

СТУДІЯ ОБРАЗОТВОРЧОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

  • формувати негативне ставлення до неправильної поведінки через проживання її в уяві
  • зображення, навіть фантастичне, небажаних наслідків, до яких може призвести неправильна поведінка
  • замальовування правильної поведінки
  • виготовлення символічних знаків, які відображають певні правила поведінки під час зимових розваг
  • виготовлення атрибутів до сюжетно­рольових ігор та спортивно­театралізованого дійства
  • аплікація з кольорових крижинок

МУЗИЧНО-ФІЗКУЛЬТУРНИЙ ЦЕНТР

  • закріпити знання дітей про правила безпечної поведінки на ігровому та спортивному майданчиках узимку
  • розвага «Незнайко в гостях у дітей»
  • сприяти багаторазовому повторенню дітьми правильних дій у різних ігрових ситуаціях

Справи керівника у жовтні: що проконтролювати

Робота з батьками

Мета:

  • залучати батьків до спільної діяльності з дітьми, збагачуючи її новим змістом.

Форми роботи:

  • бесіди з батьками про профілактику застуд та травмувань дітей у зимовий період
  • виготовлення газет «Сімейний відпочинок узимку»
  • підготовка знаків-­символів сімейних правил поведінки.

Презентація проекту

Виставка газет і знаків-­символів сімейних правил поведінки, які діти виготовили спільно з батьками

Спортивно-театралізоване дійство «Дивовижні пригоди Незнайка у країні Снігової Королеви»

Презентація ширми зі знаками­-символами правил безпечної поведінки на вулиці взимку, виготовлених дітьми



зміст

Статичний блок для статей

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді