Вправи для тренінгів

Використайте вправи для тренінгу у закладі дошкільної освіти. Вони допоможуть познайомити учасників, зібрати їхні очікування та провести рефлексію

Вправи для знайомства учасників тренінгу

Вправи для тренінгівСкачайте вправи для знайомства у зручному форматі

Коротко про себе

Тренер пропонує учасникам по черзі коротко розповісти про себе: ім’я, де живе, ким працює, чим захоплюється тощо

Історія імені

Учасники по колу називають своє ім’я, розповідають про його значення та історію

Історія з дитинства

Учасники передають одне одному предмет — м’яч, іграшку тощо. Той, у чиїх руках цей предмет, називає своє ім’я та ділиться спогадом із дитинства за визначеною темою (наприклад, найсмішніша, найдивовижніша історія тощо). Відтак передає предмет наступному учаснику

Я хочу вам представити…

Учасники тренінгу об’єднуються в пари. Партнери розповідають одне одному про себе упродовж 3-5 хв. Відтак кожен представляє свого партнера іншим учасникам групи

Я через десять років

Тренер пропонує учасникам по черзі назвати своє ім’я, коротко розповісти про те, чим вони займатимуться, над чим працюватимуть, які матимуть захоплення за 10 років

Самореклама

Кожен учасник за 3-5 хв. має створити «рекламний ролик», у якому презентувати себе групі з найліпшого боку

Роби, як я!

Кожен учасник має назвати своє ім’я та показати групі свій улюблений рух. Відтак усі мають повторити ім’я та рух

Ім’я + епітет

Учасники по черзі називають своє ім’я та епітет, який їх характеризує. Наприклад: Ольга — активна, Вікторія — упевнена тощо

Ускладнений варіант вправи — використання прийому «снігова куля». Кожен учасник має повторити ім’я та епітет, названі попереднім учасником, а потім назвати свої

Мій друг сказав би…

Тренер пропонує учасникам по черзі назвати своє ім’я та продовжити висловлювання: «Мій найліпший друг (подруга) сказав(-ла) би, що я...»

Не хочу хвалитися…

Учасники по черзі мають назвати своє ім’я та, ставши в центр кола, голосно сказати речення, що починається словами: «Не хочу хвалитися, але я...»

Знайди свою групу

Учасники розташовуються в кімнаті довільно. Тренер називає будь-яку ознаку, за якою можна об’єднати їх у дві групи. Наприклад, ті, хто вже брав участь у тренінгах, стають ліворуч від тренера, хто не брав, — праворуч. Відтак тренер ставить 7-10 запитань про вподобання, інтереси, досвід, погляди учасників тощо. Залежно від того, як учасники відповідають, вони переміщуються з групи в групу за вказівкою тренера

У дитинстві я хотіла бути...

Тренер пропонує учасникам за 3 хв. написати на картках, ким вони хотіли бути в дитинстві й чому, не вказуючи своїх імен. Відтак усі від-дають картки тренеру. Він перемішує їх і знову роздає учасникам у довільному порядку. Вони мають ознайомитися зі змістом картки та вгадати її автора

Вправи для визначення очікувань учасників від тренінгу

  • Тренер пропонує кожному учаснику коротко розповісти про свої очікування від тренінгу і про те, на які запитання він хоче отримати відповіді. Усі відповіді фіксують на ватмані. У такий спосіб можна в кінці заняття проаналізувати, які очікування учасників виправдалися, а які — ні, й чому.
  • Учасники записують свої очікування (одне речення) від тренінгу на стікерах. Відтак кожен зачитує написане і прикріплює стікер на ватман. Такий варіант вправи дає змогу висловитися тим, хто соромився або хвилювався.
  • Учасники об’єднуються у міні-групи по 3-4 особи. Вони записують на ватманах кілька своїх очікувань і запитань. Для цього відведено 15-20 хв. Відтак представники міні-груп зачитують написане. Тренер кріпить ватмани на дошку. По завершенні тренінгу учасники обговорюють, чи виправдалися їхні очікування.
  • Тренер пропонує учасникам написати на стікерах мету, з якою вони беруть участь у тренінгу, та прикріпити їх на загальний ватман. Відтак на інших стікерах педагоги пишуть відповіді на запитання «Що я можу зробити для реалізації своєї цілі та цілей інших учасників?». Ці відповіді кріплять на іншому ватмані. У такий спосіб учасники частково беруть на себе відповідальність за результати тренінгу.
  • Тренер заздалегідь готує онлайн-дошку, на якій учасники записуватимуть свої очікування від тренінгу. Цей варіант доцільно використати, якщо —
    • тренінг відбувається в комп’ютерному класі
    • у всіх учасників є смартфони або планшети і тренінг проводять в аудиторії, де є Wi-Fi.

Вправи для рефлексії

Рефлексія діяльності

Тренер пропонує учасникам по черзі продовжити речення:

  • Сьогодні я дізналася про те, що...
  • Було цікаво дізнатися про...
  • Було складно під час...
  • Я виконувала завдання, щоб...
  • Я зрозуміла, що...

Рефлексія змісту навчального матеріалу

Педагоги виконують такі завдання:

  • заповнити таблицю «З-Х-Д» (Що Знаю? Що Хочу дізнатися? Про що Дізнався?)
  • заповнити таблицю «Плюс-мінус-цікаво»
  • заповнити порожні графи організаційної діаграми (метод «Гронування»)
  • написати сенкан — вірш із п’яти рядків.

⇛ Психологічний тренінг для педагогів «Толерантне спілкування» — скачати

Рефлексія настрою та емоційного стану

Тренер пропонує педагогам виконати такі вправи:

  • написати рефлексивний твір (за схемою)
  • обрати колір залежно від настрою
  • охарактеризувати свій настрій, використовуючи картки-смайли
  • обрати слово, що відповідає емоційному стану.

Ганна Скрипка, старший викладач кафедри теорії і методики середньої освіти комунального закладу «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського»



зміст

Статичний блок для статей

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді