Вправи для знайомства учасників тренінгу
Скачайте вправи для знайомства у зручному форматі
Коротко про себе | Тренер пропонує учасникам по черзі коротко розповісти про себе: ім’я, де живе, ким працює, чим захоплюється тощо |
Історія імені | Учасники по колу називають своє ім’я, розповідають про його значення та історію |
Історія з дитинства | Учасники передають одне одному предмет — м’яч, іграшку тощо. Той, у чиїх руках цей предмет, називає своє ім’я та ділиться спогадом із дитинства за визначеною темою (наприклад, найсмішніша, найдивовижніша історія тощо). Відтак передає предмет наступному учаснику |
Я хочу вам представити… | Учасники тренінгу об’єднуються в пари. Партнери розповідають одне одному про себе упродовж 3-5 хв. Відтак кожен представляє свого партнера іншим учасникам групи |
Я через десять років | Тренер пропонує учасникам по черзі назвати своє ім’я, коротко розповісти про те, чим вони займатимуться, над чим працюватимуть, які матимуть захоплення за 10 років |
Самореклама | Кожен учасник за 3-5 хв. має створити «рекламний ролик», у якому презентувати себе групі з найліпшого боку |
Роби, як я! | Кожен учасник має назвати своє ім’я та показати групі свій улюблений рух. Відтак усі мають повторити ім’я та рух |
Ім’я + епітет | Учасники по черзі називають своє ім’я та епітет, який їх характеризує. Наприклад: Ольга — активна, Вікторія — упевнена тощо Ускладнений варіант вправи — використання прийому «снігова куля». Кожен учасник має повторити ім’я та епітет, названі попереднім учасником, а потім назвати свої |
Мій друг сказав би… | Тренер пропонує учасникам по черзі назвати своє ім’я та продовжити висловлювання: «Мій найліпший друг (подруга) сказав(-ла) би, що я...» |
Не хочу хвалитися… | Учасники по черзі мають назвати своє ім’я та, ставши в центр кола, голосно сказати речення, що починається словами: «Не хочу хвалитися, але я...» |
Знайди свою групу | Учасники розташовуються в кімнаті довільно. Тренер називає будь-яку ознаку, за якою можна об’єднати їх у дві групи. Наприклад, ті, хто вже брав участь у тренінгах, стають ліворуч від тренера, хто не брав, — праворуч. Відтак тренер ставить 7-10 запитань про вподобання, інтереси, досвід, погляди учасників тощо. Залежно від того, як учасники відповідають, вони переміщуються з групи в групу за вказівкою тренера |
У дитинстві я хотіла бути... | Тренер пропонує учасникам за 3 хв. написати на картках, ким вони хотіли бути в дитинстві й чому, не вказуючи своїх імен. Відтак усі від-дають картки тренеру. Він перемішує їх і знову роздає учасникам у довільному порядку. Вони мають ознайомитися зі змістом картки та вгадати її автора |
Вправи для визначення очікувань учасників від тренінгу
- Тренер пропонує кожному учаснику коротко розповісти про свої очікування від тренінгу і про те, на які запитання він хоче отримати відповіді. Усі відповіді фіксують на ватмані. У такий спосіб можна в кінці заняття проаналізувати, які очікування учасників виправдалися, а які — ні, й чому.
- Учасники записують свої очікування (одне речення) від тренінгу на стікерах. Відтак кожен зачитує написане і прикріплює стікер на ватман. Такий варіант вправи дає змогу висловитися тим, хто соромився або хвилювався.
- Учасники об’єднуються у міні-групи по 3-4 особи. Вони записують на ватманах кілька своїх очікувань і запитань. Для цього відведено 15-20 хв. Відтак представники міні-груп зачитують написане. Тренер кріпить ватмани на дошку. По завершенні тренінгу учасники обговорюють, чи виправдалися їхні очікування.
- Тренер пропонує учасникам написати на стікерах мету, з якою вони беруть участь у тренінгу, та прикріпити їх на загальний ватман. Відтак на інших стікерах педагоги пишуть відповіді на запитання «Що я можу зробити для реалізації своєї цілі та цілей інших учасників?». Ці відповіді кріплять на іншому ватмані. У такий спосіб учасники частково беруть на себе відповідальність за результати тренінгу.
- Тренер заздалегідь готує онлайн-дошку, на якій учасники записуватимуть свої очікування від тренінгу. Цей варіант доцільно використати, якщо —
- тренінг відбувається в комп’ютерному класі
- у всіх учасників є смартфони або планшети і тренінг проводять в аудиторії, де є Wi-Fi.
Вправи для рефлексії
Рефлексія діяльності
Тренер пропонує учасникам по черзі продовжити речення:
- Сьогодні я дізналася про те, що...
- Було цікаво дізнатися про...
- Було складно під час...
- Я виконувала завдання, щоб...
- Я зрозуміла, що...
Рефлексія змісту навчального матеріалу
Педагоги виконують такі завдання:
- заповнити таблицю «З-Х-Д» (Що Знаю? Що Хочу дізнатися? Про що Дізнався?)
- заповнити таблицю «Плюс-мінус-цікаво»
- заповнити порожні графи організаційної діаграми (метод «Гронування»)
- написати сенкан — вірш із п’яти рядків.
⇛ Психологічний тренінг для педагогів «Толерантне спілкування» — скачати
Рефлексія настрою та емоційного стану
Тренер пропонує педагогам виконати такі вправи:
- написати рефлексивний твір (за схемою)
- обрати колір залежно від настрою
- охарактеризувати свій настрій, використовуючи картки-смайли
- обрати слово, що відповідає емоційному стану.
Ганна Скрипка, старший викладач кафедри теорії і методики середньої освіти комунального закладу «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського»