Як сформувати навички виразного читання

Тренінг для вихователів, що допоможе вдосконалити майстерність у виразному читанні дитячих творів

Справи керівника у жовтні: що проконтролювати

В одному з дошкільних закладів провели цікавий експеримент. У двадцятьох дітей старшої вікової групи запитали про їхні улюблені мультфільми. Діти назвали багато мультфільмів та навіть детально переказували зміст деяких із них.

Згодом педагоги запросили до дитячого садка професійного актора-читця, який упродовж дня виконував роль своєрідного помічника вихователя. У коло обов’язків актора входив «супровід живим словом» усіх процесів життєдіяльності дошкільників, тобто виконання напам’ять віршів, казок та оповідань під час прогулянки, спостережень, ігор з дітьми, перед денним сном тощо.

Наприкінці дня актор-читець узяв до рук велику кольорову книжку і сів у куточку групи, на килимку, гортаючи книжку й читаючи мовчки. Вихователь звернувся до дітей: «Пропоную вам зробити вибір. Зараз кожен з вас може назвати свій улюблений мультфільм — і я увімкну його. Або можете підійти до актора й попросити в нього читати вголос те, що він зараз читає мовчки».

Виникає запитання: чи міг вихователь увімкнути одразу двадцять улюблених мультфільмів? Певно, він і сам хвилювався, знаючи, що цю обіцянку виконати неможливо. Проте хвилювання виявилося марним — за мить усі діти були біля актора.

Звісно, це було колективне рішення і, цілком можливо, якби дітей опитували поодинці, то окремі з них обрали б перегляд мультфільму. Та все ж, висновок очевидний: жоден найцікавіший і найпопулярніший мультфільм не замінить живого літературного слова.

Як оживити літературне слово?

Кандидат педагогічних наук Алла Гончаренко називає художнє слово рушієм розвитку в дошкільників мовленнєво-комунікативної компетентності та формування ціннісного ставлення до світу, а дитячу літературу — чинником виховання та засобом і способом педагогічного впливу на дошкільників.

Проведіть тренінг для вихователів на тему «Техніка мовлення. Робота над мовним диханням». Під час цього тренінгу вихователі матимуть змогу зрозуміти значення правильного дихання у процесі виразного читання та повправляються у застосуванні елементів техніки мовного дихання.

Як сформувати навички виразного читанняСкачайте конспект тренінгу для педагогів закладів дошкільної освіти «Техніка мовлення. Робота над мовним диханням»

За матеріалом Наталії Сиротич,

викладача кафедри дошкільної освіти Педагогічного інституту Київського університету імені Бориса Грінченка

Вебінар ВМДЗ

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді