В одному з дошкільних закладів провели цікавий експеримент. У двадцятьох дітей старшої вікової групи запитали про їхні улюблені мультфільми. Діти назвали багато мультфільмів та навіть детально переказували зміст деяких із них.
Згодом педагоги запросили до дитячого садка професійного актора-читця, який упродовж дня виконував роль своєрідного помічника вихователя. У коло обов’язків актора входив «супровід живим словом» усіх процесів життєдіяльності дошкільників, тобто виконання напам’ять віршів, казок та оповідань під час прогулянки, спостережень, ігор з дітьми, перед денним сном тощо.
🎠 Все про ігрову діяльність: ВЕБІНАР Наприкінці дня актор-читець узяв до рук велику кольорову книжку і сів у куточку групи, на килимку, гортаючи книжку й читаючи мовчки. Вихователь звернувся до дітей: «Пропоную вам зробити вибір. Зараз кожен з вас може назвати свій улюблений мультфільм — і я увімкну його. Або можете підійти до актора й попросити в нього читати вголос те, що він зараз читає мовчки».
Виникає запитання: чи міг вихователь увімкнути одразу двадцять улюблених мультфільмів? Певно, він і сам хвилювався, знаючи, що цю обіцянку виконати неможливо. Проте хвилювання виявилося марним — за мить усі діти були біля актора.
Звісно, це було колективне рішення і, цілком можливо, якби дітей опитували поодинці, то окремі з них обрали б перегляд мультфільму. Та все ж, висновок очевидний: жоден найцікавіший і найпопулярніший мультфільм не замінить живого літературного слова.
Як оживити літературне слово?
Кандидат педагогічних наук Алла Гончаренко називає художнє слово рушієм розвитку в дошкільників мовленнєво-комунікативної компетентності та формування ціннісного ставлення до світу, а дитячу літературу — чинником виховання та засобом і способом педагогічного впливу на дошкільників.
Проведіть тренінг для вихователів на тему «Техніка мовлення. Робота над мовним диханням». Під час цього тренінгу вихователі матимуть змогу зрозуміти значення правильного дихання у процесі виразного читання та повправляються у застосуванні елементів техніки мовного дихання. 📝 Нова Інструкція з діловодства в ЗДО
Скачайте конспект тренінгу для педагогів закладів дошкільної освіти «Техніка мовлення. Робота над мовним диханням»
За матеріалом Наталії Сиротич,
викладача кафедри дошкільної освіти Педагогічного інституту Київського університету імені Бориса Грінченка

