Як створити завдання для педагогів у хмарному сервісі

Оптимізуйте роботу педагогічного колективу за допомогою хмарного сервісу OneNote. Дзінйтеся, як підготувати вихователів до засідання педради крок за кроком

Справи керівника у жовтні: що проконтролювати

OneNote — цифровий блокнот, зручний для зберігання та впорядкування текстів, рисунків, аудіо- й відеозаписів та іншої інформації. Із його допомогою можна підвищити продуктивність праці педагогів та заощадити час на так звані п’ятихвилинки, які часто затягують на години.

Чому корисно використовувати хмарні сервіси?

Вони дозволяють:

  • врахувати індивідуальні особливості педагогів
  • працювати зручним для себе способом
  • рухатися у комфортному темпі.

Тепер педагогам, які одразу беруться за розв’язання завдання, не потрібно чекати на тих, кому важливо записати почуте, переосмислити і лише потім розпочинати роботу.

Алгоритм використання OneNote
на прикладі підготовки педагогів до засідання педагогічної ради

Крок 1. Реєструємо новий обліковий запис та/або заходимо у OneDrive

Якщо ви використовуєте сервіси Outlook.com або Xbox Live і вже маєте обліковий запис Microsoft, можете одразу авторизуватися й увійти в хмарне середовище OneDrive.

Якщо такого облікового запису у вас поки немає, то зареєструйте його. Для цього у браузері переходимо за посиланням onedrive.live.com/about/ua-ua та натискаємо кнопку «Зареєструватися безкоштовно». Відтак клікаємо на кнопку «Новий обліковий запис», заповнюємо відповідні поля (вводимо адресу електронної пошти й пароль) й натискаємо «Далі». Програма запропонує низку інструкцій (зокрема, увести надісланий на електронну пошту код безпеки). Виконуємо їх.

Для ідентифікації можна використовувати також і номер телефону. Увівши його у відповідне поле, отримаємо на телефон код безпеки облікового запису.

Після завершення реєстрації заходимо під своїми логіном та паролем у систему.

Крок 2. Відкриваємо блокнот OneNote

На сторінці, що відкрилася після реєстрації або авторизації, клікаємо на вкладку «Створити» та обираємо з контекстного меню піктограму «Записник OneNote». У відповідному полі відкритого вікна вводимо ім’я створюваного файлу. Це може бути назва форми методичної роботи чи тема певного заходу (наприклад, «Засідання педради №1»). Після цього ще раз натискаємо «Створити».

На екрані відкриється вікно онлайн-редактора OneNote (Блокнот), який є електронною моделлю звичайного паперового записника, де можна створювати розділи зі сторінками.

Крок 3. Створюємо та перейменовуємо розділи

За замовчуванням у новоствореному блокноті вже існує стандартний розділ без назви. Клікнувши на ньому правою кнопкою миші, обираємо з контекстного меню команду «Перейменувати» та вводимо у відповідне поле потрібну назву, наприклад «Завдання для робочої групи». Для створення інших розділів щоразу натискаємо на кнопку «+ Розділ» і вже відомим способом уводимо його назву. Закінчуємо створення кожного розділу натисканням кнопки «ОК».

Крок 4. Створюємо та називаємо сторінки розділу

У кожному розділі створюємо необхідну кількість сторінок. Для цього спочатку активуємо потрібний розділ, клікнувши на його назві (кожен активний розділ має тло іншого кольору).

Праворуч від назви розділу розміщена панель для створення сторінок. За замовчуванням на ній уже існує стандартна сторінка без заголовка. Клікаємо на ній. Курсор при цьому знаходиться справа в полі, у якому вводимо потрібний заголовок (наприклад, «Вивчаємо тему») і так змінюємо назву сторінки. Нові сторінки створюємо натисканням на кнопку «+ Сторінка».

Крок 5. Розміщуємо контент

Завдяки онлайн-сервісу OneDrive в кожному розділі вихователь-методист може підготувати для педагогів різнорівневі завдання (кожен рівень на окремій сторінці) або створити для кожного індивідуальну сторінку. Туди педагоги завантажуватимуть посилання на файли із розв’язаними завданнями.

На сторінці «Вивчаємо тему» педагоги зможуть завантажити файл із переліком та коротким описом опрацьованої літератури до засідання педради.

Аби зробити такий формат співпраці вихователя-методиста з педагогами реальним, у робочому полі під заголовком теми розміщуємо весь контент, потрібний для комплексного її вивчення.

Контент має містити посилання не лише на теоретичні методичні статті чи посібники, а й на мультимедійні цікаві навчальні матеріали й бути інтерактивним.

Задля активізації знань педагогів на сторінці можна розмістити опитування у формі анкети, створеної засобами сервісу Excel Online. Після того, як педагоги заповнили анкету, переглядаємо отримані результати в Excel Online. Вони свідчать про теоретичний рівень підготовки педагогів з теми.

Крок 6. Готуємо інструкцію для педагогів

Перш ніж педагоги розпочнуть виконувати завдання, завантажені у OneDrive, важливо ознайомити їх з інструкцією щодо роботи із сервісом. Розміщуємо її на сторінці «Вивчаємо тему».

Інструкція для педагогів може містити такі пункти:

  • під час входу в документ натисніть на кнопку «Редагувати записник», яка розміщена в правому верхньому куті сторінки, а відтак оберіть «Змінити в браузері»
  • оберіть рівень завдання, який вам до снаги виконати, або виконайте усі завдання — від початкового до високого рівня
  • обравши рівень, змініть напис «Педагог» (1, 2, 3, 4…) на своє прізвище й ім’я;
  • на сторінці обраного рівня скопіюйте завдання і вставте його на свою індивідуальну сторінку в кожному рівні (ту, яка названа вашим іменем)
  • виконайте запропоноване завдання й запишіть варіант його розв’язання.

Пам’ятка для вихователя-методиста

Крок 7. Створюємо посилання на завдання у OneNote та надаємо педагогам доступ до нього

Аби надати педагогам доступ до завдання, потрібно створити посилання на нього. Для цього натискаємо на кнопку «Загальний доступ», розміщену в правому верхньому куті блокнота. Відтак обираємо команду «Отримання посилання», і копіюємо посилання.

Оскільки воно є доволі довгим, а тому незручним для записування, скорочуємо або стискаємо його за допомогою сервісу TinyURL (tinyurl.com).

Зручніше та швидше надіслати посилання (без скорочень) кожному педагогу електронною поштою. Для цього після отримання посилання обираємо команду «Запросити людей», у полі вводимо адресу електронної пошти, а нижче за потреби залишаємо особисте повідомлення для кожного педагога. Посиланням також можна поділитися в соціальних мережах. Завдяки цьому педагоги отримають доступ до редагування хмарного OneNote і зможуть завантажити на свою сторінку завдання.

Робота в OneNote потребує певного технічного оснащення, зокрема наявності в педагогів персонального комп’ютера, ноутбука, нетбука, планшета чи смартфона з операційною системою Windows Phone (будь-що, аби відповідало технічним вимогам). Зауважимо, що прийнятним є використання мобільних ґаджетів з операційною системою Android. У такому разі педагогам потрібно мати обліковий запис з підпискою на Office 365 для доступу до документів у OneDrive чи на сайтах SharePoint.

За матеріалом Світлани Попель,
учителя математики та інформатики, учителя-методиста Вишнівчицької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів, Теребовлянський р-н, Тернопільська обл.

Тест для самодіагностики



зміст

Статичний блок для статей

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді