Освітній процес творять разом педагоги й діти — ця теза в основі педагогічного процесу, який забезпечує реалізацію педагогіки розуміння. Практика її реалізації передбачає врахування:
- потреб
- бажань
- можливостей дітей.
Проведіть із педагогами заняття «Практика реалізації педагогіки розуміння».
Справи керівника у жовтні: що проконтролювати
Під час лекцій-презентацій тренер ознайомлює учасників зі:
- специфікою педагогічних взаємин з дошкільниками
- базовими потребами дитини, які важливо врахувати під час взаємодії з нею
- основними компетенціями, що складають професійну компетентність педагога.
Під час практичних завдань педагоги:
- вправляються у визначенні основних характеристик освітнього процесу на засадах педагогіки розуміння
- формують навички діяльності щодо організації такого освітнього процесу
- здійснюють самоаналіз власної взаємодії з дітьми.
Практика реалізації педагогіки розуміння
План
Тематика та мета роботи | Форми роботи | Форми відображення | Дидактичні матеріали |
Основні аспекти реалізації педагогіки розуміння в освітньому процесі Мета: визначити особливості організації освітнього процесу | Вправа у групах «Лото» | Утворені пари карток, на яких співвіднесені характеристики освітнього процесу та діяльність педагогів щодо організації освітнього процесу | Роздатковий матеріал — картки, на яких записані характеристики освітнього процесу та діяльність педагогів щодо його організації |
Педагогічні взаємини педагога Мета: формувати у вихователів розуміння специфіки педагогічних взаємин | Лекція-презентація | Мультимедійна презентація, | |
Базові потреби дитини Мета: розширити знання педагогів стосовно базових потреб дитини | Лекція-презентація, перегляд | Аналіз спостережень | Відеоматеріал, бланки для фіксування спостережень |
Компетентності педагога Мета: конкретизувати зовнішні | Інформаційне повідомлення, вправа у групах «Педагогічний кейс» | Карта-«кейс» | Паперові стрічки-пазли: смужки паперу |
Самоаналіз педагогічної діяльності Мета: спонукати педагогів | Рефлексія | Анкета | Анкети для рефлексії |
За матеріалом Інни Кіндрат,
вихователя-методиста Рівненського навчально-виховного комплексу № 1, канд. пед. наук,
ж. «Вихователь-методист дошкільного закладу»