| ПРОЕКТИВНА СКЛАДОВА | 
| Цілепокладання | Володіє навичками цілепокладанняЗаняття мало триєдину мету: навчальну, розвивальну і виховнуМета має комплексний характерПрограмовий зміст відповідає віковим та індивідуальним можливостям дітейМета заняття продумана, обґрунтована, відповідає перспективному плану та вимогам програмиЗабезпечена комплексна реалізація міжпредметного змісту програмиТему заняття дібрано вдалоТема заняття відповідає сезону (лексичній темі, інтересам дітей)Мету та завдання заняття визначено правильно й чіткоМета пов’язана зі змістом попереднього заняттяЗабезпечено зв’язок змісту з попереднім та наступним заняттямиКалендарний план не забезпечує виконання вимог програми, не враховано реальні можливості та інтереси дітейЗавдання не конкретизованіВідсутня розвивальна (виховна) метаВідсутня диференціація практичних завданьПедагог під час планування неграмотно використовує терміни, некоректно формулює мету
 | 
| Цілеформування | Педагог дотримується програмових вимогЗдійснено оптимальний добір методів, засобів, форм роботи до мети та завдань заняттяУраховано рівень підготовки дітейФорми й методи відповідають віковим психофізіологічним особливостям дошкільниківРівень складності заняття адекватний віку та рівню підготовки дітейНаявні випереджальні завданняПередбачено інтеграцію змістуУраховано компоненти проблемності (активізації, творчості)Витримано структуру заняттяСтруктура заняття відповідає методиціДібрано різноманітні методи та прийоми
 | 
| Добір обладнання, матеріалів | Підготовлено відповідний наочний матеріалЗастосовано цікаве/інноваційне предметне обладнання: [перелік]Наочний матеріал дібрано доцільноВикористано такі авторські посібники: [перелік]Створено змістовну, пізнавальну мультимедійну презентаціюДоцільно використано ТЗН, ІКТАтрибути, обладнання розміщено доцільноВикористаний матеріал є застарілимНаочні матеріали виглядають естетично (неестетично)Дидактичний матеріал не відповідає методичним (гігієнічним) вимогамНедостатньо роздаткового (наочного, демонстраційного) матеріалу
 | 
| МОДЕЛЮВАЛЬНА СКЛАДОВА | 
| Досягнення мети, розв’язання дидактичного завдання | Мету заняття досягнуто у повному обсязі (частково, не досягнуто)Розв’язано дидактичні (виховані, розвивальні) завданняРезультативність заняття — висока (середня, низька)Заняття спрямоване на розвиток творчого потенціалу (певної компетенції)Педагог стикається із певними труднощами у реалізації власної метиНавчальний матеріал дібрано правильно
 | 
| Реалізація змісту | Заняття побудоване на основі творчого підходуСтруктура передбачає діалогічний спосіб спілкування (груповий спосіб взаємодії дітей)Педагог вдало дібрав і структурував зміст заняттяСтруктура заняття — обміркована та виваженаДоцільною є система контролю та корекції знань, дій дітейУвагу зосереджено на прийомах співпраці з дітьмиПедагог використовує різноманітні способи активізації дітейПедагогічно доцільно (вдало) використано ІКТ, ТЗНЧас використано максимально раціональноТемп та тривалість заняття відповідають віку та рівню підготовки дітейПедагог об’єктивно оцінював уміння й навички дітейПомилки дітей було помічено та тактовно виправленоДиференціацію забезпечено завданнями підвищеної складності (творчого характеру)Дотримано оптимальне співвідношення репродуктивної та самостійної творчої діяльності дітей (словесних та наочних методів, ігрових та практичних форм організації)Недоліки в реалізації змісту педагог пояснює відсутністю …Удосконалення потребує …Зафіксовано мовленнєві помилки педагогаПедагог уміло контролював хід заняття, реалізуючи задумНе приділено достатньої уваги ігровій (практичній, мовленнєвій, перетворювальній) діяльності (контрольним діям)Не дотримано санітарно-гігієнічних норм (правил ОБЖ, методики, структури, тривалості, темпу заняття), зокрема …Відсутній такий обов’язковий компонент організованої форми роботи, як …Інструкції щодо виконання вправи надано дітям недостатньо чіткоНеобхідно вдосконалювати процес реалізації особистісно орієнтованого підходу до дітейВідсутня диференціація завдань
 | 
| Реалізація форм, методів та прийомів, технологій | Педагог застосовував принцип інтеграціїПроблеми комунікативного розвитку розв’язував за допомогою …Здоров’язбережувальне середовище було створено завдяки належному санітарному стану групи, провітрюванню приміщення, змінам видів діяльності, сприятливій психологічній атмосфері в групі, фізкультхвилинкамЗастосовані методи навчання забезпечили співпрацю педагога з дітьмиЗміна видів діяльності, використання таких технологій, як…, забезпечили високий рівень засвоєння матеріалуПеревантаження дітей на занятті не зафіксованоБуло забезпечено включення кожної дитини в діяльність для досягнення дидактичних цілейЗасвоєння нових знань, навичок спиралося на попередній досвід вихованцівНовий (відомий) матеріал було закріплено в таких видах роботи, як-от: [перелік]Пошукову діяльність було забезпечено завдяки таким прийомам: [перелік]Домінували активні (інтерактивні, словесні, практичні, ігрові) методи навчанняЗадіяно чуттєвий досвід дітей
 | 
| Збалансованість психологічних компонентів діяльності | Педагог застосовує (намагається застосовувати) методи мотивації до навчання через сюрпризний (ігровий) момент (проблемну ситуацію, інтегрувальний початок, емоційну зав’язку)Емоційний відгук у дітей викликало …Пізнавальну активність дітей стимулювала ситуація новизни (ефект здивування)Був застосований принцип радісного навчанняМотивація дітей висока завдяки використанню презентаційного матеріалу (ігрових технологій, ІКТ)Інтерес дітей протягом заняття було стимульовано за допомогою ігрових прийомівМотивація до навчальної (ігрової, трудової, пізнавальної, художньої, комунікативної) діяльності сформована на недостатньому рівніПедагог вдало (професійно) реагує на прояви індивідуальних особливостей дітейПриділяє належну увагу дітям з низьким рівнем знань (умінь)Ураховано потребу в індивідуальних завданнях для обдарованих дітейПозиція дітей активнаДомінує особистісно орієнтований стиль спілкування, що забезпечує високий рівень пізнавальної активності (якості практичної діяльності), спонукає до творчості (спілкування)Діти почуваються комфортно, у безпеціВихователь спирається на особистий досвід дітей, що сприяє підвищенню ефективності засвоєння матеріалуПедагог залучає дітей до взаємодіїЗастосовує діалогічний спосіб спілкуванняВідчувається взаєморозуміння, демократичність (авторитарність, лібералізм) у взаєминах педагога з дітьмиПроявляється вміння вихователя встановлювати контакт із групою та кожною дитиною.Педагог вдало поєднує індивідуальне та групове спілкуванняСтимулює розвиток психічних процесівЗалучення малоактивних дітей сприяє створенню для них ситуації успіху, комфортуВказівки педагога дітям — доброзичливі, спокійні, врівноваженіПедагог ураховує особливості кожної дитини (темп діяльності, емоційний стан, рівень розвитку психічних процесів, темперамент тощо)Стимулює і заохочує індивідуальні досягнення дітейБуло недостатньо враховано вікові (індивідуальні, групові) особливості дітей.Не приділено необхідної уваги мотивації (рефлексії)Не вповні розв’язано питання …Не забезпечено режим діалогічного спілкуванняДомінує авторитарний (ліберальний) стиль спілкування, що знижує рівень пізнавальної активності дітей, гасить їх ініціативу, пригнічує потяг до творчості (спілкування)Потребує переосмислення стиль спілкування педагога з дітьми
 | 
| РЕЗУЛЬТАТИВНА СКЛАДОВА | 
| Оцінювання компетентності дітей, їхніх навчальних досягнень, рівня розвитку особистості | Діти засвоїли спосіб …У вихованців сформовано високий (достатній) рівень мовленнєвої (логіко-математичної тощо) компетенціїУ дітей сформовано самостійність (працездатність, активність, організованість, колективізм)Мають достатній рівень інтелектуальних уміньДіти проявляють допитливість, стійкість інтересівУ дітей розвинені пізнавальні процесиДіти засвоїли сутність явища (дії)Розв’язуючи завдання, укладаються у відведений часДоводять справу до кінцяСвоєчасно включаються в загальний темп роботиЗдатні оперувати знаннями в нових умовахМають міцні, систематизовані знання щодо …Діти досконало (добре) володіють …У дітей недостатньо сформовані навички взаємодії (комунікації, спілкування)Засвоїли знання формальноБільшість дітей не засвоїла знань щодо ...Відповіді на запитання однотипні, повторюютьсяДіти відповідають одним словом (фразою)Не сформований інтерес до пізнавальної (художньої, трудової) діяльностіПотребує корекції (доопрацювання) …Вихованці стикаються з труднощами під час …
 |