ПРОЕКТИВНА СКЛАДОВА |
Цілепокладання | - Володіє навичками цілепокладання
- Заняття мало триєдину мету: навчальну, розвивальну і виховну
- Мета має комплексний характер
- Програмовий зміст відповідає віковим та індивідуальним можливостям дітей
- Мета заняття продумана, обґрунтована, відповідає перспективному плану та вимогам програми
- Забезпечена комплексна реалізація міжпредметного змісту програми
- Тему заняття дібрано вдало
- Тема заняття відповідає сезону (лексичній темі, інтересам дітей)
- Мету та завдання заняття визначено правильно й чітко
- Мета пов’язана зі змістом попереднього заняття
- Забезпечено зв’язок змісту з попереднім та наступним заняттями
- Календарний план не забезпечує виконання вимог програми, не враховано реальні можливості та інтереси дітей
- Завдання не конкретизовані
- Відсутня розвивальна (виховна) мета
- Відсутня диференціація практичних завдань
- Педагог під час планування неграмотно використовує терміни, некоректно формулює мету
|
Цілеформування | - Педагог дотримується програмових вимог
- Здійснено оптимальний добір методів, засобів, форм роботи до мети та завдань заняття
- Ураховано рівень підготовки дітей
- Форми й методи відповідають віковим психофізіологічним особливостям дошкільників
- Рівень складності заняття адекватний віку та рівню підготовки дітей
- Наявні випереджальні завдання
- Передбачено інтеграцію змісту
- Ураховано компоненти проблемності (активізації, творчості)
- Витримано структуру заняття
- Структура заняття відповідає методиці
- Дібрано різноманітні методи та прийоми
|
Добір обладнання, матеріалів | - Підготовлено відповідний наочний матеріал
- Застосовано цікаве/інноваційне предметне обладнання: [перелік]
- Наочний матеріал дібрано доцільно
- Використано такі авторські посібники: [перелік]
- Створено змістовну, пізнавальну мультимедійну презентацію
- Доцільно використано ТЗН, ІКТ
- Атрибути, обладнання розміщено доцільно
- Використаний матеріал є застарілим
- Наочні матеріали виглядають естетично (неестетично)
- Дидактичний матеріал не відповідає методичним (гігієнічним) вимогам
- Недостатньо роздаткового (наочного, демонстраційного) матеріалу
|
МОДЕЛЮВАЛЬНА СКЛАДОВА |
Досягнення мети, розв’язання дидактичного завдання | - Мету заняття досягнуто у повному обсязі (частково, не досягнуто)
- Розв’язано дидактичні (виховані, розвивальні) завдання
- Результативність заняття — висока (середня, низька)
- Заняття спрямоване на розвиток творчого потенціалу (певної компетенції)
- Педагог стикається із певними труднощами у реалізації власної мети
- Навчальний матеріал дібрано правильно
|
Реалізація змісту | - Заняття побудоване на основі творчого підходу
- Структура передбачає діалогічний спосіб спілкування (груповий спосіб взаємодії дітей)
- Педагог вдало дібрав і структурував зміст заняття
- Структура заняття — обміркована та виважена
- Доцільною є система контролю та корекції знань, дій дітей
- Увагу зосереджено на прийомах співпраці з дітьми
- Педагог використовує різноманітні способи активізації дітей
- Педагогічно доцільно (вдало) використано ІКТ, ТЗН
- Час використано максимально раціонально
- Темп та тривалість заняття відповідають віку та рівню підготовки дітей
- Педагог об’єктивно оцінював уміння й навички дітей
- Помилки дітей було помічено та тактовно виправлено
- Диференціацію забезпечено завданнями підвищеної складності (творчого характеру)
- Дотримано оптимальне співвідношення репродуктивної та самостійної творчої діяльності дітей (словесних та наочних методів, ігрових та практичних форм організації)
- Недоліки в реалізації змісту педагог пояснює відсутністю …
- Удосконалення потребує …
- Зафіксовано мовленнєві помилки педагога
- Педагог уміло контролював хід заняття, реалізуючи задум
- Не приділено достатньої уваги ігровій (практичній, мовленнєвій, перетворювальній) діяльності (контрольним діям)
- Не дотримано санітарно-гігієнічних норм (правил ОБЖ, методики, структури, тривалості, темпу заняття), зокрема …
- Відсутній такий обов’язковий компонент організованої форми роботи, як …
- Інструкції щодо виконання вправи надано дітям недостатньо чітко
- Необхідно вдосконалювати процес реалізації особистісно орієнтованого підходу до дітей
- Відсутня диференціація завдань
|
Реалізація форм, методів та прийомів, технологій | - Педагог застосовував принцип інтеграції
- Проблеми комунікативного розвитку розв’язував за допомогою …
- Здоров’язбережувальне середовище було створено завдяки належному санітарному стану групи, провітрюванню приміщення, змінам видів діяльності, сприятливій психологічній атмосфері в групі, фізкультхвилинкам
- Застосовані методи навчання забезпечили співпрацю педагога з дітьми
- Зміна видів діяльності, використання таких технологій, як…, забезпечили високий рівень засвоєння матеріалу
- Перевантаження дітей на занятті не зафіксовано
- Було забезпечено включення кожної дитини в діяльність для досягнення дидактичних цілей
- Засвоєння нових знань, навичок спиралося на попередній досвід вихованців
- Новий (відомий) матеріал було закріплено в таких видах роботи, як-от: [перелік]
- Пошукову діяльність було забезпечено завдяки таким прийомам: [перелік]
- Домінували активні (інтерактивні, словесні, практичні, ігрові) методи навчання
- Задіяно чуттєвий досвід дітей
|
Збалансованість психологічних компонентів діяльності | - Педагог застосовує (намагається застосовувати) методи мотивації до навчання через сюрпризний (ігровий) момент (проблемну ситуацію, інтегрувальний початок, емоційну зав’язку)
- Емоційний відгук у дітей викликало …
- Пізнавальну активність дітей стимулювала ситуація новизни (ефект здивування)
- Був застосований принцип радісного навчання
- Мотивація дітей висока завдяки використанню презентаційного матеріалу (ігрових технологій, ІКТ)
- Інтерес дітей протягом заняття було стимульовано за допомогою ігрових прийомів
- Мотивація до навчальної (ігрової, трудової, пізнавальної, художньої, комунікативної) діяльності сформована на недостатньому рівні
- Педагог вдало (професійно) реагує на прояви індивідуальних особливостей дітей
- Приділяє належну увагу дітям з низьким рівнем знань (умінь)
- Ураховано потребу в індивідуальних завданнях для обдарованих дітей
- Позиція дітей активна
- Домінує особистісно орієнтований стиль спілкування, що забезпечує високий рівень пізнавальної активності (якості практичної діяльності), спонукає до творчості (спілкування)
- Діти почуваються комфортно, у безпеці
- Вихователь спирається на особистий досвід дітей, що сприяє підвищенню ефективності засвоєння матеріалу
- Педагог залучає дітей до взаємодії
- Застосовує діалогічний спосіб спілкування
- Відчувається взаєморозуміння, демократичність (авторитарність, лібералізм) у взаєминах педагога з дітьми
- Проявляється вміння вихователя встановлювати контакт із групою та кожною дитиною.
- Педагог вдало поєднує індивідуальне та групове спілкування
- Стимулює розвиток психічних процесів
- Залучення малоактивних дітей сприяє створенню для них ситуації успіху, комфорту
- Вказівки педагога дітям — доброзичливі, спокійні, врівноважені
- Педагог ураховує особливості кожної дитини (темп діяльності, емоційний стан, рівень розвитку психічних процесів, темперамент тощо)
- Стимулює і заохочує індивідуальні досягнення дітей
- Було недостатньо враховано вікові (індивідуальні, групові) особливості дітей.
- Не приділено необхідної уваги мотивації (рефлексії)
- Не вповні розв’язано питання …
- Не забезпечено режим діалогічного спілкування
- Домінує авторитарний (ліберальний) стиль спілкування, що знижує рівень пізнавальної активності дітей, гасить їх ініціативу, пригнічує потяг до творчості (спілкування)
- Потребує переосмислення стиль спілкування педагога з дітьми
|
РЕЗУЛЬТАТИВНА СКЛАДОВА |
Оцінювання компетентності дітей, їхніх навчальних досягнень, рівня розвитку особистості | - Діти засвоїли спосіб …
- У вихованців сформовано високий (достатній) рівень мовленнєвої (логіко-математичної тощо) компетенції
- У дітей сформовано самостійність (працездатність, активність, організованість, колективізм)
- Мають достатній рівень інтелектуальних умінь
- Діти проявляють допитливість, стійкість інтересів
- У дітей розвинені пізнавальні процеси
- Діти засвоїли сутність явища (дії)
- Розв’язуючи завдання, укладаються у відведений час
- Доводять справу до кінця
- Своєчасно включаються в загальний темп роботи
- Здатні оперувати знаннями в нових умовах
- Мають міцні, систематизовані знання щодо …
- Діти досконало (добре) володіють …
- У дітей недостатньо сформовані навички взаємодії (комунікації, спілкування)
- Засвоїли знання формально
- Більшість дітей не засвоїла знань щодо ...
- Відповіді на запитання однотипні, повторюються
- Діти відповідають одним словом (фразою)
- Не сформований інтерес до пізнавальної (художньої, трудової) діяльності
- Потребує корекції (доопрацювання) …
- Вихованці стикаються з труднощами під час …
|