«Методична скарбничка вихователя» — це перший і єдиний журнал, який не повчає, а допомагає, забезпечуючи навчально-методичний супровід вихователів задля організації освітнього процесу на засадах інтеграції.
Блочно-тематичний підхід до планування й організації життєдіяльності дітей, закладений у концепції видання, надає особистісного смислу кожному з учасників освітнього процесу, робить цей процес живим і ефективним.
Перевага нового формату журналу для вихователів
Життя не стоїть на місці і очкує змін від кожного з нас.
З огляду на потреби сьогодення ми, дорослі, маємо формувати у дітей навички ХХІ століття. Адже саме вони дадуть дітям змогу стати успішними.
Як свідчить практика, одним із найефективніших у цьому сенсі є метод проектів. Тож, «перезавантажуючи матрицю», ми з вами цього року у кожному номері конструюватимемо та реалізовуватимемо проекти.
Серед переваг нового формату журналу «Методична скарбничка вихователя»:
- пріоритет принципів ровесництва та співробітництва як базових у побудові міжособистісних взаємин
- спрямованість змісту на формування соціалізованої поведінки, розвиток базисних якостей особистості
- методичне й дидактичне забезпечення надпредметної організації освітнього процесу
- збільшення обсягів конкретних дидактичних розробок у формі методичної картотеки
- нові ідеї для організації художньо-предметної діяльності та майстер-класи для опанування цікавих образотворчих технік
- розробки з навчання англійської мови, що відповідають темі проектів.
Сформованість програмного блоку освітніх завдань і очікуваних результатів спрощує планування та економить час на їх формулювання й переписування — вони ж бо завжди під рукою у надрукованому вигляді.
Особливий акцент — змістовому наповненню розвивального середовища груп для забезпечення самостійної пізнавальної, художньо-предметної та ігрової діяльності дітей. Це розширить можливості вихователя щодо організації самостійних дій, занять за інтересами та ігор дітей, які не задіяні у той час, коли вихователь працює з малими групами.
Нові рубрики в «Методичній скарбничці вихователя»
У методичній скарбничці кожного педагога чимало інструментів для щоденної організації життєдіяльності дошкільників. І все ж навіть найдосвідченіші високо оцінили журнал, адже це не просто інструмент, а матриця можливостей для творчої роботи педагогів. Матриця, яка вдосконалюється сама і щоразу дає змогу для професійного вдосконалення своїм читачам.
Задля інформаційного та процесуального збагачення проектної діяльності з дітьми в журнал уведено нові рубрики:
Бабусина скриня |
– усної народної творчості – народознавства – історії речей – життя відомих особистостей | |
Книжчин дім |
| |
Ігротека |
| |
Поряд і разом |
|
Задля результативності проектної діяльності
Реалізація проектів, поданих у журналі «Методична скарбничка вихователя», дасть змогу сформувати у дошкільників здатність до комунікації з іншими задля розв’язання певної проблеми чи досягнення спільної мети, що є базисом до формування навичок ХХІ століття. Це, зокрема, уміння:
- звернутися по допомогу чи надати її
- запросити когось до спільної гри чи діяльності
- розподілити ролі в грі чи обов’язки під час виконання доручення
- зчитати емоції партнера і відреагувати відповідно
- діяти в команді заради досягнення спільної мети
- працювати разом, а не поряд.
Ось короткий перелік умінь, що є основою навичок, насправді необхідних дитині. При цьому особливого значення набуває аудит, аби оцінити результативність проектної діяльності дітей і педагогів. Скориставшись розробленими варіантами завдань для аудиту, асоціативних карт, можна легко перевірити сформованість знань і вмінь дошкільників, оцінити сформованість їхніх ціннісних ставлень у межах теми проекту.
Журнал вже давно став улюбленим фаховим помічником для багатьох вихователів України, які з його допомогою створили змістовні картотеки дидактичних засобів і успішно організовують освітній процес за допомогою методичного конструктора.