Як впоратися з емоційними складнощами: поради
Пожежна безпека для дітей
Пам’ятати про пожежну безпеку для дітей необхідно щодня, і так само щодня навчати їх розрізняти безпечні й небезпечні ситуації, не гратися з вогнем тощо.
Щоб діти не лише запам’ятали правила безпеки, а й навчилися керуватися ними у житті, слід час від часу створювати відповідні проблемні ситуації на заняттях, у повсякденні та під час ігор. Розповідь вихователя про небезпечність вогню чи диму навряд чи справить на дітей бажане враження. Слід емоційно забарвити та унаочнити цю важливу інформацію — підсилити демонстрацією фото, ілюстрацій, відео тощо.
Чому інтерактивний куб?
Ми створили інтерактивний куб — об’ємну яскраву іграшку із фетру. На ній унаочнили правила пожежної безпеки, щоб вивчати їх з дітьми та закріплювати у грі.
Педагоги застосовують інтерактивний куб, щоб:
- розвивати у дітей логічне мислення, кмітливість, ініціативу під час розв’язання проблемних ситуацій;
- удосконалювати вміння робити елементарні висновки;
- спонукати дотримуватися правил пожежної безпеки;
- виховувати впевненість у своїх силах.
Усі грані оснастили кишенями, віконцями, рухомими деталями, наліпками тощо. Спеціальна велюр-петельна стрічка на зворотному боці деталей дає змогу дітям легко знімати та закріплювати їх на кубі. Картки для дидактичних ігор, фотографії та малюнки зберігаємо в кишеньках на кубі.
Практичні рекомендації та картки контролю, щодопоможуть перевірити, як вихователі організовують роботу зформування в дітей культурно-гігієнічних навичок.
Зміст куба
Кожна грань куба спрямовує увагу дітей на певну тему.
Зображення на грані куба | Як використовувати |
Причини виникнення пожеж Ця грань дає змогу пояснити дітям, що може стати причиною пожежі. У трьох кишеньках зберігаються картки з зображенням предметів, які можуть спричинити пожежу:
| |
Заборонні та вказівні знаки Національний стандарт України «Протипожежний захист» передбачає спеціальні знаки безпеки. Знаки в червоному колі — забороняють певні дії, знаки на зеленому тлі — попереджують, як треба діяти в разі надзвичайної ситуації:
| |
Гасіння пожеж Є різні способи гасити пожежу. Пожежники застосовують різні предмети, зокрема:
| |
Що я знаю про пожежника Це — небезпечна професія. Під час пожежі пожежники можуть постраждати від вогню, отруйного газу. Тож вони надягають спеціальне захисне спорядження:
| |
Пожежна техніка Пожежна машина завжди привертає до себе увагу. Дітям буде цікаво дізнатися:
У додатковій кишені —фото або картки із зображеннями пожежних машин. Також на грані розмістили номер телефону рятувальної служби — 101 | |
Казки та загадки Саморобні книжки з казками, легендами та загадками можна прикріпити міцно або заміняти час від часу. Це дасть змогу ознайомлювати дітей з правилами пожежної безпеки, зацікавлювати, спонукати до самостійно розглядати ілюстрації та обговорювати зміст з однолітками |
Як використовувати?
У ході занять, бесід, самостійних ігор діти розглядають зображення на кубі та виконують різноманітні ігрові завдання. Користуються наповненням його кишеньок — вивчають призначення обладнання пожежника, види пожежних машин, описують вказівні та заборонні знаки на картках тощо.
У грі найліпше закріплювати вже наявні знання. А для першого ознайомлення з правилами пожежної безпеки варто скористатися яскравими ілюстраціями, мультимедійною презентацією, показати відео, а найліпше — організувати екскурсію до пожежної частини або зустріч із рятувальниками.
Закріпити знання дітям дадуть змогу дидактичні ігри з інтерактивним кубом, як-от:
- «Чим небезпечна пожежа?»;
- «Вогонь-друг, вогонь-ворог»;
- «Запам’ятовуй і виконуй»;
- «Що можна, а що не можна» тощо.
Також використовуємо інтерактивний куб під час занятть, присвячених пожежній безпеці, як-от заняття «Правила знаємо, пожежі уникаємо».
Дитячі пустощі та необережне поводження з вогнем можуть спричинити непоправні наслідки. Тож діти мають знати, як діяти в надзвичайній ситуації, бути готовими рятувати себе. І саме інтерактивний куб — яскрава, приваблива, багатофункціональна і приємна на дотик іграшка — допоможе вихователю зацікавити дошкільників і сформувати в них такі необхідні навички безпечної поведінки.
За матеріалом Оксани Вербської, вихователя ЗДО №24 «Ракета», м. Слов’янськ