Електронні дидактичні засоби в роботі з дошкільниками: що перевіряти

Автор
завідувач кафедри розвитку дитини раннього і дошкільного віку ДЗ «ЛНУ імені Тараса Шевченка», д р пед. наук, професор
Аналізуємо, що брати до уваги під час контролю використання електронних дидактичних засобів у дитячому садку. Скористайтеся карткою контролю використання педагогами електронних дидактичних засобів

СКАЧАТИ КАРТКУ КОНТРОЛЮ

Педагоги в ЗДО використовують під час освітньої взаємодії з дітьми електронну наочність, відеоролики, інтегративні вправи, комп’ютерні ігри тощо. Залежно від матеріального оснащення дитячого садка дітям пропонують виконувати завдання на планшетах, смартдошках, ноутбуках та інших пристроях. Однак постає запитання — чи безпечна й доцільна така діяльність у дитячому садку? Фахівці переконують: якщо пропонувати дітям відповідні до віку електронні освітні засоби та дотримувати простих правил взаємодії з ґаджетом, то шкоди від них не буде. Для того щоб визначити, яким електронним дидактичним засобам віддають перевагу педагоги та як їх використовують під час роботи з дітьми, організуйте оперативний контроль.

Електронні дидактичні матеріали для дітей: доцільність

Передусім під час контролю з’ясуйте, наскільки доцільно застосовує педагог електронні дидактичні засоби. Звісно, ком­п’ютер — це потужний помічник у розвитку дітей. Але використовувати його потрібно відповідно до дидактичних і гігієнічних вимог. Тож те, що під час освітньої взаємодії з дітьми застосовують ком­п’ю­терні ігри, мультфільми, інтерактивні вправи, має бути педагогічно виправданим.  Тому проаналізуйте, чи допомагають електронні дидактичні засоби розв’язувати освітні завдання. Наприклад, чи розширюють вони уявлення дітей про навколишній світ, чи сприяють їхньому різнобічному розвитку тощо. 

Організація діяльності дітей з електронними засобами

Зверніть увагу на те, як вихователь організовує діяльність дітей з електронними дидактичними іграми. Зокрема, під час фронтальних форм роботи педагог має демонструвати електронну наочність на великому екрані, щоб усім дітям її було добре видно. А під час індивідуальної роботи педагог може пропонувати виконати завдання на планшеті чи ноутбуці. У цей час він має бути поряд і стежити за процесом.

Проведіть спостереження за організацією занять у різних вікових групах із використанням цифрових дидактичних засобів. Зверніть увагу, яку кількість часу діти взаємодіють з планшетом чи смартдошкою, скільки часу переглядають відео, скільки — взаємодіють одне з одним. Якщо заняття проходить офлайн, то переважати має саме активна взаємодія дітей одне з одним та з вихователем.Електронні дидактичні засоби в роботі з дошкільниками: картка контролю за використанням

ПЕРЕГЛЯНУТИ І СКАЧАТИ

Електронні дидактичні ігри: вимоги

Зміст електронних дидактичних матеріалів

Зверніть увагу на смислове навантаження електронних дидактичних засобів. Усі запропоновані дітям завдання мають бути здійсненні, різноманітні та стимулювати дитину досягти певної мети. Педагоги мають використовувати навчально-розвивальні й ігрові комп’ютерні програми, розроблені спеціально для дошкільників.

Вихователь має заздалегідь ознайомитись зі змістом електронних дидактичних матеріалів, особливо — якщо вони запозичені з неофіційного джерела. Відтак оцінити достовірність інформації, проаналізувати його виховний і розвивальний потенціал, перевірити на відсутність ненормативної лексики та сцен насилля тощо. Лише після цього відео, ігри та вправи можна пропонувати дітям.

Візуальне та звукове оформлення електронних дидактичних засобів

Оцініть візуальне та звукове оформлення електронних дидактичних засобів, які педагоги пропонують дітям. Для того щоб уникнути сенсорного перевантаження дитини, кольорова гама електронних посібників і комп’ютерних ігор має бути гармонійною, не надто яскравою. Зображення має бути чітким, зрозумілим та мати естетичний вигляд.

Електронні дидактичні матеріали: відповідність віку дітей

  • Під час контролю перевірте, чи відповідають електронні дидактичні матеріали, які педагоги використовують під час освітнього процесу, віковим можливостям дітей.
    Усі ігрові електронні засоби навчання мають віковий рейтинг, наприклад «2+», «3+», «5+». Цей рейтинг вказує не лише на складність завдань, а й на зміст гри чи вправи. Тож педагоги мають брати до уваги віковий рейтинг під час добору електронних дидактичних засобів:
    у молодшій групі пропонувати ігри й вправи, в яких потрібно на щось натиснути або пересунути якийсь предмет;
  • у середній групі використовувати завдання на пошук предметів, розмальовки, пазли тощо;
  • у старшій групі можна пропонувати віртуальні квести, ігри-симулятори та ігри-стратегії.  



зміст

Статичний блок для статей

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді