Найбільше педагогу-початківцю потрібні практичні поради. Тому наставник має звернути увагу на:
- особливості організації освітньої діяльності
- ведення шкільної документації
- організацію позакласної роботи, дозвілля учнів.
Справи керівника у жовтні: що проконтролювати
10 допомог молодому вчителю
1. Проаналізуйте разом із педагогом-початківцем навчальну програму з предмета й пояснювальну записку до неї.
2. Складіть спільно календарно-тематичний план на основі навчальної програми, навчального плану й підручників.
3. Надавайте методичну допомогу під час підготовки до уроків, особливо перших. Порадьте із власного досвіду, як ліпше підготуватися до першої зустрічі з учнями.
4. Дайте змогу педагогу-початківцю повправлятися в опрацюванні найскладніших тем, аби він міг врахувати ваші рекомендації як наставника. Конспекти уроків зі складних для учнів тем розробляйте спільно.
5. Зверніть особливу увагу педагога-початківця на принципи добору матеріалу до уроків систематизації та узагальнення знань, практичних і лабораторних робіт.
6. Спільно готуйте і добирайте до уроків дидактичний матеріал, обговорюйте та обирайте разом наочні посібники, тексти завдань, вправ, контрольних робіт залежно від теми й типу уроку. Порадьте фахову методичну літературу для самоосвіти педагога-початківця.
7. Навчайте педагога-початківця не копіювати готовий матеріал фахових видань чи методичних збірників, а застосовувати нестандартні інноваційні підходи під час проведення уроку, виробляти власний педагогічний стиль.
8. Відвідуйте уроки педагога-початківця, запрошуйте його на свої уроки, аналізуйте їх разом.
9. Діліться досвідом без повчання, спілкуйтеся доброзичливо, охоче демонструйте свою роботу.
10. Своєчасно допомагайте, морально підтримуйте педагога-початківця, хваліть його за успіхи.