Батьки роблять вибір на користь того навчального закладу, імідж якого відповідає їхнім уявленням і потребам щодо навчання та виховання дітей. А вагомою складовою враження про заклад є особистий імідж керівника.
Керівник має дбати про особистий імідж, зробити його важелем у побудові сприятливих взаємин із підлеглими, вищим керівництвом, батьками дітей. Це один з інструментів здійснення ефективної управлінської діяльності.
Складові іміджу директора школи
Інтелігентність, ерудованість, стратегічний розум, толерантність, правова грамотність, професійна обізнаність, системність мислення, логічність дій — це все особисті якості успішного управлінця.
Окрім того, рівень управлінської компетентності керівника навчального закладу виявляється у поєднанні науки, практики та здорового глузду для оптимізації зусиль педагогічного колективу, у здатності приймати важкі рішення, а головне — у спроможності відстоювати інтереси закладу і сприяти його успішній діяльності.
Також у створенні позитивного іміджу керівника вагому роль відіграє його зовнішній вигляд. Одяг має бути стриманим та лаконічним, обов’язково зручним, аби керівник почувався упевнено й вільно в будь-якій ситуації протягом робочого дня. Акуратний одяг, доглянуті руки й волосся, у жінок до того ж — макіяж, — все це свідчить про професійність, упевненість, успішність. Це сприяє встановленню певного рівня довіри персонально до керівника й до навчального закладу загалом.
Враження від зовнішнього вигляду керівника має бути підкріплено його здатністю володіти собою, зваженою та конструктивною манерою спілкування. Тож керівникові у своїй діяльності варто зробити акцент на таких якостях, як-от: ввічливість, привітність, тактовність; грамотність мовлення, лаконічність і стриманість у розмовах; прагматичність, здоровий глузд.
Самоменеджмент директора
Ознакою найвищого рівня управлінської компетентності є уміння у стресовій ситуації зберегти спокій, тверезо оцінити її і знайти конструктивний спосіб розв’язання. Аби це вдавалося, потрібно не виснажувати організм, раціонально витрачати власні ресурси. Уміння оптимізувати використання часу та підвищувати результативність роботи називають самоменджментом.
Самоменеджмент передбачає дотримання таких принципів та навичок:
- ставити чіткі цілі
- планувати діяльність з огляду на бажані результати, а також свої сильні та слабкі сторони
- встановлювати пріоритетність
- організовувати свій розпорядок
- контролювати результати
Самоменеджмент передбачає ділове ставлення до невдач, прийняття того, що змінити неможливо, адаптацію до змін, а також приділення кожному питанню не більшої кількості часу та уваги, ніж потрібно.
Фахівці у сфері самоменеджменту зазначають, що для успішної діяльності людині необхідно чітко розмежовувати сфери життя.