До питань евакуації необхідно поставитися особливо прискіпливо, адже це питання досить складне.
Назва комісії має відповідати визначеній назві: «комісія з питань евакуації» такого-то закладу (читаємо Порядок проведення евакуації у разі загрози виникнення надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, затв. постановою КМУ від 30.10.2013 № 841).
Скорочуючи, застосовують абревіатуру «ЕК» або пишуть «евакокомісія».
У загальноосвітньому навчальному закладі, який є об’єктом господарювання, що потрапляє у зони можливих надзвичайних ситуацій, з чисельністю працівників менше 50-ти комісію з питань евакуації не утворюють. Натомість призначають особу, яка виконує функції такої комісії (за п. 22 Порядку проведення евакуації у разі загрози виникнення надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру).
Справи керівника у жовтні: що проконтролювати
Склад комісії з питань евакуації
Украй неправильно, коли фахівці з питань цивільного захисту, зі значним досвідом роботи на посадах начальників штабів цивільної оборони, подають керівникові навчального закладу для складення розпорядчого документа (наказу) склад комісії з питань евакуації:
а) із трьох осіб
б) де відсутній і заступник голови комісії, і навіть секретар.
У складі комісії обов’язково мають бути:
- голова комісії
- заступник голови комісії
- секретар комісії
- група зв’язку та оповіщення (як оповістити про пожежу?)
- група обліку евакуйованих
- група збору та відправлення евакуйованих
- група супроводження евакуйованих
- група забезпечення зустрічі та розміщення евакуйованих
- група вивезення майна та матеріально-технічного забезпечення заходів евакуації
- група інформаційного забезпечення
- представники комісії на пунктах евакуації (збірний пункт евакуації, проміжний пункт евакуації, приймальний пункт евакуації).
Доцільно, щоб фахівець з питань цивільного захисту виконував обов’язки секретаря комісії.
Деякі документи щодо діяльності евакуаційної комісії
Підпорядкування формувань цивільного захисту комісії з питань евакуації визначає керівник закладу залежно від особливостей самої евакуації.
Комісія з питань евакуації, як і кожна комісія, має діяти на підставі положення про неї.
Обов’язкова наявність розпорядчого документа (наказу) щодо створення комісії з питань евакуації як органу евакуації зазначена і в Примірному переліку документів з питань цивільного захисту, визначених для розроблення та використання органами виконавчої влади, на підприємствах, в установах та організаціях, затв. наказом МНС України від 28.12.2010 № 96.
Якщо є зміни в кадровому складі чи в діяльності комісії, то їх завчасно вносять. Щорічно переписувати розпорядчі документів про створення комісій ніякі норми не вимагають.