Інтерактивні ігри для дошкільнят

Проведіть інтерактивні ігри для дітей дошкільного віку. Модифікуйте їх залежно від цілей і теми заняття, віку і рівня розвитку вихованців

Інтерактивні ігри для дошкільнятСкачайте інтерактивні ігри для дітей

Назва

Мета

Хід гри

Де чий дім?

Тема: Дім

  • закріпити розуміння поняття «дім»
  • навчати визначати домівки людей і різних тварин

Вихователь в різних місцях групової кімнати прикріплює картинки із зображеннями домівок та територій — будинок, ліс, річка, сільське подвір’я тощо.

Відтак роздає дітям картинки із зображеннями людей і тварин — риб, комах, звірів, свійських тварин, птахів.

Діти мають знайти дім для своєї тварини. «Мешканці» кожного дому об’єднуються у групи, кожна обирає свого лідера. Він має порахувати всіх «мешканців» своєї домівки і записати відповідну цифру біля її зображення.

Усі разом обговорюють, хто ще міг би жити у кожній із домівок

Будуємо дім

Тема: Дім

  • закріпити розуміння понять «дім», «геометрична фігура», «розмір», «зріст»
  • розвивати мислення, уяву, творчі здібності

Діти об’єднуються у трійки. Кожній трійці вихователь роздає набір різних за розміром геометричних фігур (квадрат, прямокутник, круг, овал, напівовал) і три-чотири зображення силуетів тварин.

Вихователь пропонує дітям побудувати із геометричних фігур (викласти або зробити аплікацію) будиночки для тварин. Необхідно врахувати розмір, зріст тварин тощо. Відповідно, дім може бути вузьким або високим, низьким або широким, квадратним або напівовальним тощо.

Діти пояснюють, чому виготовили саме такі будинки

Домалюй картини

Тема: Зима буває різною

  • розвивати мовленнєву активність, здатність аналізувати зображені явища природи та відтворювати їх цілісність у художніх образах
  • формувати естетичний смак

На столі розміщені недомальовані сюжетні картинки: похмурий день, снігові хмари на небі, лижі без палиць, ялинка без прикрас, снігова баба без носа тощо. Діти обирають одну із запропонованих картинок, розглядають її, розповідають, що ній зображено, пояснюють яких елементів (деталей) бракує і словами «домальовують» їх, завершуючи малюнок. Після цього словесного доповнення вихователь пропонує дітям викласти на картину заздалегідь приготовані елементи, яких бракує

Не пропусти професію

Тема: Зима буває різною

  • активізувати знання про особливості роботи представників різних професій узимку, розвивати зв’язне мовлення, уяву
  • формувати естетичний смак

Діти уважно слухають слова-назви професій, які озвучує вихователь: водій, журналіст, вихователь, військовий, фотограф, двірник, відеооператор, продавець, програміст, кухар, будівельник тощо. Почувши серед них назву тієї професії, що ускладнюється з приходом зими, діти мають плеснути в долоні

Склади картину зими

Тема: Зима буває різною

Вихователь пропонує намалювати зимову картину не за допомогою олівців та фарб, а за допомогою слів. Перша дитина бере пензлик і, тримаючи його в руках, складає речення про зиму. Відтак передає пензлика другій дитині, яка продовжує розповідь, і так далі

Інтерв’ю

Тема: Краса навкруги

  • навчати формулювати запитання
  • розвивати логічне мислення, комунікативні здібності

На килимку вихователь розкладає картинки (їх удвічі менше, ніж дітей) із зображеннями різних тварин, комах. Під музику діти вільно рухаються, а коли музика зупиняється, вибирають собі по одній картинці і об’єднуються в пари з тими, кому картинок не вистачило. Відтак усі в парах розігрують інтерв’ю.

Дитина без картинки ставить запитання на кшталт:

  • Хто ти?
  • Ти можеш назвати себе красивим?
  • Чим ти корисний?

Інша дитина висловлюється від імені зображеної на картинці істоти, наприклад: «Я — жук-сонечко. Я красивий, тому потрібний людині. А ще я корисний, тому що поїдаю багато шкідників».

Вихователь допомагає дітям пояснити користь кожної істоти

Як зберегти красу рідного краю?

Тема: Навчаюсь всюди і завжди

  • закріплювати знання про способи збереження довкілля
  • розвивати увагу, логічне мислення

Діти отримують сигнальні картки з одного боку — червоного, з іншого — зеленого кольору.

Вихователь озвучує способи збереження краси рідного краю. Якщо діти вважають їх корисними, показують зелений бік картки, шкідливим — червоний. Твердження:

  • будувати стадіони
  • організовувати парки
  • садити дерева та квіти
  • робити сміттєзвалища
  • не ремонтувати дороги
  • прибирати вулиці від бруду
  • будувати будинки близько один від одного
  • смітити на вулицях
  • палити в ліфтах, під’їздах, на сходах, зупинках автотранспорту
  • ставити машини на тротуарах, газонах
  • фарбувати та облаштовувати майданчики для дітей тощо

Інтерактивні ігри для дошкільнятСкачайте інтерактивні ігри для дітей

Як переробити вправи під ваші потреби?

Ту чи іншу вправу для ваших вихованців можна подати по-різному, використавши запропоновані варіанти або змінивши частину умов.

Наприклад, вправу «Будуємо дім» можна перетворити на «Будуємо місто». Діти також використовують геометричні фігури, але мають «побудувати» з них усе необхідне для міста. Наприклад: будинки для мешканців, школу, магазин, дитячий садок тощо. Потім пояснити, чому вони вважають це потрібним, обговорити разом, чого бракує.

Інтерактивні методи навчання

У вправі «Не пропусти професію» дошкільники можуть хлопати після називання тієї професії, яка пов’язана:

  • з роботою з дітьми
  • з роботою на свіжому повітрі
  • з роботою з технікою тощо.

«Методична скарбничка вихователя» 



зміст

Статичний блок для статей

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді