Систему освіти планують підлаштувати для ефективного відновлення країни

Українців навчатимуть навичок для відновлення країни — у Києві відбулася конференція «Skills4Recovery: кваліфікована робоча сила для відновлення України»

Навчання кадрів для відновлення країни

Як сформувати безпечне і здорове освітнє середовище

У Києві відбулася конференція «Skills4Recovery: кваліфікована робоча сила для відновлення України», під час якої були зазначені були оголошені амбіційні плани з підготовки кадрів для відновлення країни після війни. Згідно з ними, основний акцент робиться на забезпеченні швидкої, ефективної та інклюзивної освіти для всіх українців працездатного віку.

Заплановано, що восени 2024 року не менше 1650 осіб пройдуть навчання у сфері професійної освіти, зосереджуючись на кваліфікаціях, необхідних для відновлення країни. Основні питання та перші досягнення Програми Skills4Recovery нещодавно обговорили представники влади, освітні заклади, громадськість, міжнародні організації та бізнес.

«Сьогоднішня конференція має підкреслити не лише нагальну потребу в робітничих професіях для довгострокової економічної стабільності країни, але й акцентувати увагу на ролі та становленні особистості в системі професійної освіти. Спільно з бізнесом, регіонами та міжнародними партнерами ми маємо шукати практичні рішення, щоб кожен охочий здобути професійну освіту міг самореалізуватися, гарно заробляти, отримувати задоволення від своєї професії та відчувати вплив на розвиток країни. Адже глобально професійна освіта — це про інвестиції не тільки в економіку, але в людей та їхнє успішне майбутнє», — зауважив заступник міністра освіти і науки Дмитро Завгородній.

Окрім того, на конференції було обговорено плани проєкту у сфері професійної освіти. Крім розвитку професійних навичок, мета проєкту — зосередитися на інклюзивності та навчити щонайменше 260 викладачів, як працювати із вразливими групами населення. Йдеться про учасників бойових дій, внутрішньо переміщених осіб (ВПО), українців, які повернулися з-за кордону після перебування під тимчасовим захистом, людей з інвалідністю тощо.

Зокрема, відбулася презентація пілоту платформи «Освіта для ветеранів», мета якого допомогти ветеранам України здобути якісну освіту та знайти нові шляхи реалізації в суспільстві. Надалі планується робота над розробленням Національної стратегії освітньої інтеграції ветеранів у цивільне життя.

«Війна спричинила гостру нестачу кваліфікованих працівників в Україні. Програма Skills4Recovery підтримує провайдерів професійної освіти для забезпечення якісної освіти та підготовки молоді, дорослих та вразливих груп населення. Ми прагнемо підсилити їх, щоб вони мали можливість зробити значний внесок у відновлення та економічну стабільність України», — акцентував Міхаель Пауло, директор Програми Skills4Recovery, GIZ GmbH.

Зауважимо, що у 2023–2024 роках завдяки програмі було придбано й передано закладам професійної освіти майже 1000 одиниць сучасного обладнання: агродрони, 3D-принтери, супутникові модеми «Starlink», спеціальні тренажери, інтерактивні панелі тощо.

Джерело: МОН

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Цифровізація української освіти: реалізація, проблеми і перспективи

Через необхідність дистанційного навчання актуальним і перспективним напрямом розвитку вітчизняної системи освіти стала її цифровізація. Що вона передбачає, з якими проблемами зіткнулись розробники Національної платформи цифрової освіти, що чекає педагогів і здобувачів освіти в перспективі – у нашій статті
10051

Мозковий штурм — інструмент сучасної педагогічної ради

«Сучасна педагогічна рада» — поняття широке і нечітке. Тут можна розуміти інноваційну, інтерактивну, нестандартну форми проведення педради, а чи яку іншу, не менш цікаву. Ми ж зупинимося на методі брейнштормінгу, або мозкового штурму, який дедалі більше входить в освітню практику і є ознакою нетрадиційного підходу керівництва у виборі форм роботи з педагогами
12306

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді