Україна та Польща обговорюють співпрацю в освіті та науці

Спільна заява Міністра освіти Республіки Польща, Міністра науки Республіки Польща та Міністра освіти і науки України

Співпраця України та Польщі в освіті та науці

Чи правильно оформлюєте додатки до наказів

28 березня 2024 року у Варшаві відбулася зустріч представників урядів Республіки Польща та України. Спільні консультації урядів стали важливим кроком у розвитку співпраці між двома країнами в галузі освіти та науки. До зустрічі долучилися Міністерка освіти Республіки Польща Барбара Новацька, Міністр науки Республіки Польща Даріуш Вєчорек, а також Міністр освіти і науки України Оксен Лісовий.

Під час зустрічі міністри висловили свою солідарність з Україною в контексті протистояння російському агресору. Вони підкреслили, що жертвами конфлікту є перш за все діти та молодь, яким позбавлено можливості безпечного навчання.

Окрім того, представники країн обговорили ряд питань, які стосуються співпраці у сфері освіти та науки:

  • підтвердили готовність до продовження поглибленої співпраці у сфері освіти і науки;
  • відзначили рішучу та незмінну підтримку Республікою Польща українських учнів, студентів, викладачів, науковців, які були змушені залишити територію України внаслідок збройної агресії Російської Федерації;
  • наголосили на необхідності подальшого розвитку освіти польської національної меншини в Україні та української національної меншини в Республіці Польща з метою збереження національної та культурної ідентичності;
  • підкреслили необхідність забезпечення всім громадянам України можливості відвідувати школи в Польщі, а також вивчення ними українського компонента;
  • визнали важливість обміну досвідом у сфері планування, розвитку та управління системою вищої освіти, підтримки двосторонніх програм академічної мобільності для студентів, докторантів, викладачів та наукових працівників, сприяння вивченню української та польської мов, а також підтримки досліджень, пов'язаних з історією, мовою, літературою та мистецтвом обох країн;
  • домовилися продовжити роботу з метою прискорення підписання нової Угоди між Міністром науки Республіки Польща та Міністерством освіти і науки України про співробітництво у сфері вищої освіти, яка наразі узгоджується сторонами відповідно до законодавства обох країн, та Угоди про заклади дошкільної і загальної середньої освіти з навчанням польською мовою або вивченням польської мови як мови національної меншини в Україні та дитячі садки і школи з навчанням українською мовою або вивченням української мови як мови національної меншини в Республіці Польща;
  • домовилися співпрацювати у сфері дослідження історичного та культурного контексту, що сприятиме поглибленню взаєморозуміння та зближенню між українським і польським народами, зокрема через зміцнення зв'язків, які мають довгу історію, та збереження спільної культурної спадщини;
  • засудили систематичні воєнні злочини та злочини проти людяності, скоєні російськими збройними силами в Україні, включно з руйнуванням української цивільної та освітньо-наукової інфраструктури;
  • визнали нагальну необхідність відновлення та відбудови освітньої інфраструктури, зруйнованої внаслідок російської агресії проти України, та забезпечення безпечних умов у закладах освіти в Україні.

За інформацією МОН

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Цифровізація української освіти: реалізація, проблеми і перспективи

Через необхідність дистанційного навчання актуальним і перспективним напрямом розвитку вітчизняної системи освіти стала її цифровізація. Що вона передбачає, з якими проблемами зіткнулись розробники Національної платформи цифрової освіти, що чекає педагогів і здобувачів освіти в перспективі – у нашій статті
10052

Мозковий штурм — інструмент сучасної педагогічної ради

«Сучасна педагогічна рада» — поняття широке і нечітке. Тут можна розуміти інноваційну, інтерактивну, нестандартну форми проведення педради, а чи яку іншу, не менш цікаву. Ми ж зупинимося на методі брейнштормінгу, або мозкового штурму, який дедалі більше входить в освітню практику і є ознакою нетрадиційного підходу керівництва у виборі форм роботи з педагогами
12306

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді