Як створити інклюзивне середовище у дитсадку

Рекомендації щодо створення інклюзивного середовища у закладах дошкільної освіти

У рекомендаціях розкрито питання створення унікального дизайну та розумного пристосування будівель, приміщень та прибудинкових територій.

23 жовтня 2021 року, на базі Київського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних кадрів відбувся круглий стіл на тему «Діяльність ІРЦ: безбар’єрність, якість та інноваційність» за участю заступниці Міністра освіти і науки України Віри Рогової та директорів інклюзивно-ресурсних центрів.

Учасники заходу обговорювали важливість освітньої безбар’єрності, напрямів діяльності ІРЦ та впровадження інклюзії в закладах освіти всіх типів і форм власності.

«Сьогодні держава робить все можливе, щоб кожна дитина мала повний доступ до освіти. Для цього за підтримки Уряду, Верховної Ради та Президента України МОН здійснює важливі ключові кроки у сфері інклюзивної освіти щодо розбудови безбар’єрної України, зокрема надає фінансову та законодавчу підтримку для розвитку інклюзивної освіти», – зазначила Віра Рогова.

Також учасниками було розглянуто питання щодо впровадження інклюзії в закладах освіти Київської області, співпраці між закладами освіти, у яких впроваджується інклюзія, спеціальними закладами освіти та навчально-реабілітаційними центрами, які надають корекційно-розвиткові послуги.

Які засоби безпеки та орієнтування забезпечити у закладі

Важливою складовою створення освітнього простору для дітей з ООП є забезпечення унікального дизайну та розумного пристосування будівель. Крім того, потрібно створити у закладі освіти ресурсну кімнату.

Відповідно до Порядку організації діяльності інклюзивних груп у ЗДО, затвердженого Постановою Кабміну від 10 квітня 2019 № 530, засновник має забезпечити:

  • приведення території закладу, будівель та приміщень у відповідність з вимогами ДБН щодо закладів дошкільної освіти та інклюзивності;
  • створення відповідної матеріально-технічної та навчально-методичної бази;
  • облаштування ресурсної кімнати для проведення психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових занять.

Забезпечення архітектурної доступності

Важливим елементом архітектурної доступності є:

  • доступність прилеглої території до будівлі закладу освіти
  • безбар'єрний вхід та вихід
  • безперешкодний рух в приміщенні
  • доступність до дверних і відкритих прорізів
  • пристосування приміщень, зокрема загальних і санітарних приміщень, рекреаційних зон.

Створення в дитсадку ресурсної кімнати

Що у законодавстві

  • ДБН В.2.2-4:2018 та ДБН В.2.2-40-2018 «Інклюзивність будівель і споруд. Основні положення»;
  • Санітарний регламент для дошкільних закладів, затверджений наказом МОЗ від 24.032016 № 234.

Під час створення ресурсної кімнати необхідно врахувати:

  1. Предметно-просторове планування:
  • кімната має бути просторою;
  • уникати предметів, що можуть призвести до травмування;
  1. Освітлення та вентиляція:
  • забезпечити природне освітлення, однак передбачити штори або інший захист;
  1. Санітарно-гігієнічні умови:
  • умивальна раковина;
  • швидкий доступ до туалетної кімнати;
  1. Шумовий фон:
  • не бажано, щоб поряд з ресурсною кімнатою знаходилися спортзал або музична кімната.
  1. Гама кольорів:
  • максимально нейтральні та природні відтінки.

Також рекомендовано поділити приміщення ресурсної кімнати на дві частини: навчально-пізнавальну та ігрову.

Ресурсна кімната дозволить підвищити ефективність освітнього процесу та соціалізації дітей з ООП.

Хто здійснює супровід дітей у ресурсній кімнаті

Супроводження дітей з ООП до ресурсної кімнати можуть здійснювати:

Увага! Заборонено залишати дітей у ресурсній кімнаті без нагляду



зміст

Статичний блок для статей

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді