Піскова анімація в дитячому садку

Організуйте гурток з піскової анімації в закладі дошкільної освіти. Скористайтеся пояснювальною запискою, тематичним планом та програмовим змістом роботи гуртка

Одним із найпопулярніших видів мистецтва є малювання піском, або піскова анімація, піскова фантазія, порошкова техніка (від англ. Sand Art, Sand animation, Sand Fantasy, Powder animation). Вважають, що винайшла цей стиль образотворчого мистецтва канадська режисерка-мультиплікатор Керолін Ліф, яка вперше використала цю техніку в 1968 році у своєму фільмі.

Справи керівника у жовтні: що проконтролювати

Насправді художнє, медіативне спілкування людини з піском сягає корінням глибини віків. Ще тибетські монахи створювали унікальні мандали — ритуальні предмети з мармурової крихти. Індійці Навахо для створення своїх малюнків використовували червоний пісок, жовту охру, борошно та вугілля і вважали, що процес створення малюнків-мандал має лікувальне значення.

Завдяки відкриттю психотерапевта Карла Гюстава Юнга стало відомо, що взаємодія з піском врівноважує емоції, позитивно впливаючи на психіку людини. Ідеться про властивості піску нейтралізувати негативну енергетику та викликані нею емоції — агресію, розпач, внутрішні конфлікти тощо. Пластичність, легкість, тактильна приємність цього матеріалу створює сприятливі умови для застосування невербальної форми психотерапії дітей і дорослих, що дає змогу спрямовувати емоції в позитивне русло.

В Україні піскова анімація набула популярності після трансляції телешоу «Україна має талант», коли виступала Ксенія Симонова зі своїм пісковим шоу «Ти завжди поряд». Дівчина створювала диво власноруч: занурюючи руки в пісок і рухаючи ними по склу, малювала картини.

На заняттях гуртка діти ознайомлюються з основами загальної композиції, видами візерунків, особливостями структури візерунка, поняттями «ритм» і «симетрія», способами створення художніх образів засобами піскової анімації.

На заняттях використовують різні методи навчання:

  • ігрові
  • словесні
  • наочні
  • практичні.

Кожне заняття складається з теоретичної та практичної частин. На більшості занять використовують музичний супровід, що є невід’ємним творчим фоном піскових фантазій.

Програма передбачає завдання як для індивідуального, так і для парного або колективного виконання. Парна та колективна праця прискорює роботу, дає змогу правильно розподілити завдання з огляду на вік і здібності кожного, формує комунікативні навички дітей, уміння домовлятися.

Програма:

  • розроблена з огляду на вікові особливості дітей 5-6 років
  • містить завдання, різні за ступенем складності
  • розрахована на 60 занять на навчальний рік
  • заняття тривалістю 25-30 хвилин проводять двічі на тиждень.

Мета гурткової роботи — створити у закладі дошкільної освіти умови для самовираження та самореалізації дітей в художньо-естетичній діяльності; сприяти розвитку емоційної та пізнавальної сфери дитини, її творчих здібностей і нахилів; виховувати інтерес до світу мистецтва.

Основними завданнями гурткової роботи з піскової анімації є:

  • розвивати пізнавальні процеси (сприймання, увага, пам’ять, образно-логічне мислення, просторова уява)
  • розкривати й розширювати творчий потенціал
  • сприяти оволодінню навичками спілкування та колективної творчості
  • гармонізувати психоемоційний стан
  • тренувати дрібну моторику.

Програма орієнтує педагогів на створення умов для активізації естетичних почуттів дітей дошкільного віку як невід’ємної характеристики світосприймання. Використання програми дає змогу стимулювати дітей до образного й вільного сприймання навколишнього світу. Дитина навчається поважати думку інших, толерантно ставитися до різних поглядів, набуває досвіду перетворювати світ за допомогою фантазії, творчості, спілкування з іншими людьми.

Тематичний план роботи гуртка з піскової анімації

Теми

Кількість занять

Теоретичні заняття

Практичні заняття

Вступні заняття. Що таке піскова анімація. Історія виникнення піскової анімації

2

2

Обладнання для малювання піском. Матеріали, інструменти, приладдя. Правила безпеки

2

1

1

Значення музики в малюванні піском

1

1

Основні стилі малювання

2

2

Опанування прийомів виконання робіт

15

15

Основи композиції. Виконання творчих робіт

12

2

10

Виконання імпровізованих творчих робіт

15

15

Піскова анімація. Створення власної «живої картинки»

6

6

Міні-презентації роботи гуртка

4

4

Підсумування результатів роботи

1

1

Усього:

60

9

51

Програмовий зміст роботи гуртка з піскової анімації

Освітні завдання

Навчальні

Ознайомлювати з творчістю відомих майстрів піскової анімації, історією малювання піском.

Навчати працювати за столом художника, з матеріалами та інструментами, які використовують у пісковій анімації, дотримуючись правил безпеки під час роботи з піском.

Ознайомлювати зі стилями малювання піском

Навчати різних прийомів малювання піском:

  • малювання пальцями (одним, багатьма, ребром великого пальця)
  • малювання ребром долоні, трьома пальцями
  • малювання кулачком
  • малювання обома руками (симетричне малювання)
  • асиметричне малювання обома руками
  • малювання способом відсічення зайвого
  • прийом насипання з кулачка
  • малювання з використанням додаткових інструментів.

Ознайомлювати з основними принципами анімаційної композиції (плинність образів, ритміка).

Навчати створювати:

  • самостійні композиції за допомогою засвоєних елементів техніки малювання піском на теми: грибний дощик, метелики, наше місто, підводний світ
  • імпровізовані індивідуальні композиції на теми: малюємо пісеньку, казковий калейдоскоп
  • імпровізовані композиції у чотири руки
  • анімаційні піскові композиції

Розвивальні

Формувати здатність створювати образи в пісковій анімації відповідно до характеру музики та сюжету художнього твору.

Розвивати художньо-естетичне сприймання та наочно-образне мислення; дрібну моторику рук та координацію рухів.

Розширювати просторові уявлення.

Сприяти розвитку творчих здібностей, естетичного смаку.

Формувати комунікативні навички, вміння домовлятися під час колективної творчості

Виховні

Виховувати інтерес до образотворчого мистецтва, бажання створювати картини з піску власноруч.

Виховувати самостійність, наполегливість, вміння доводити розпочату справу до кінця

Формувати такі особистісні риси, як толерантність і креативність

Очікувані результати

Дитина володіє техніками піскової анімації, навичками колективної творчості, створює образи піскової анімації відповідно до заданої тематики, характеру музики чи художнього твору, власного задуму.

Знає:

  • основи загальної композиції
  • особливості структури візерунка
  • види візерунків
  • способи створення художніх образів засобами піскової анімації.

Усвідомлює поняття «ритм» і «симетрія». Уміє створювати імпровізовані композиції.

Наталія Швайгерт, завідувач, Марина Фролова, вихователь-методист ДНЗ № 3,
м. Дніпродзержинськ, Дніпропетровська обл.



зміст

Статичний блок для статей

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді