Заняття з фізкультури в закладі дошкільної освіти

Заняття з фізичної культури — це цілеспрямована та унормована форма організованої навчально-пізнавальної діяльності з фізичної культури і формування основ здорового способу життя

Заняття з фізичної культури сприяють:

  • систематичному та послідовному формуванню, закріпленню й удосконаленню рухових умінь і навичок
  • розвитку фізичних якостей
  • закріпленню спеціальних знань
  • усталенню потреби в повсякденних заняттях фізкультурою
  • оптимізації рухової діяльності.

Фізкультура в ЗДО: буклет

Заняття проводять:

як/де/коли

  • двічі на тиждень
  • у час, відведений для організованої навчально-пізнавальної діяльності
  • у фізкультурній залі
  • на майданчику

хто

Обов’язкові умови проведення занять з фізкультури:

  • вологе прибирання
  • провітрювання приміщення
  • підготовка обладнання та інвентарю — безпечного, естетично привабливого, відповідного віку дітей за розмірами, вагою тощо.

Заняття на свіжому повітрі:

  • відбуваються під час прогулянок
  • мають таку саму тривалість, що й заняття у залі.

Тривалість заняття на майданчику можна збільшувати до 5 хв., якщо:

  • надворі холодно
  • мета заняття — оволодіння елементами спортивних ігор чи вправ

Важливо правильно обрати період проведення цих занять:

  • холодно

► організовувати під кінець перебування дітей на повітрі

⇒ щоб запобігти переохолодженню організму після фізичних навантажень

  • тепло

► розпочати через 10-15 хв. (до 20) після виходу на майданчик

⇒ щоб діти встигли адаптуватися до погодних умов, а фізіологічні показники — частота пульсу й дихання — досягли належного для активної рухової діяльності рівня

Особливості проведення занять з плавання

Типи занять з фізичної культури

У практиці фізкультурно-оздоровчої роботи з дітьми дошкільного віку звертаються до таких типів занять з фізичної культури:

Тип заняття

Вид заняття

Зміст заняття

за освітніми завданнями, співвідношенням нового і знайомого програмового матеріалу

МІШАНЕ

  • подають новий руховий матеріал
  • закріплюють раніше набуті уміння і навички
  • забезпечують таке співвідношення знайомого і нового матеріалу: 3:1 або 4:1

ТРЕНУВАЛЬНЕ

  • закріплюють й удосконалюють рухові уміння і навички
  • застосовують знайомі вправи

КОНТРОЛЬНЕ

  • перевіряють рівень сформованості рухових умінь і навичок, спеціальних знань, розвитку фізичних якостей тощо
  • проводять за потребою в кінці місяця або кварталу, півріччя

за змістом рухових завдань і методикою проведення

КОМПЛЕКСНЕ (МІШАНЕ)

  • виконують стройові, загальнорозвивальні вправи, основні рухи, рухливі ігри та інші види фізичних вправ
  • проводять з використанням комплексу наочних, словесних, практичних методів і прийомів навчання залежно від віку дітей

СЮЖЕТНЕ

  • будують за типовою структурою, але у формі «рухової розповіді», де всі рухові завдання пов’язані спільним сюжетом і виконуються в цікавих ігрових ситуаціях, будуються на імітаціях тощо

ІГРОВЕ

  • розв’язують усі освітні завдання за допомогою ігор (3-5):

спочатку проводять одну-дві гри малої і середньої рухливості

потім — одну-дві гри великої рухливості

насамкінець — малорухливу гру

  • добирають ігри так, щоб за руховим змістом вони відповідали змісту всіх структурних частин типового заняття
  • проводять заняття на закріплення набутих рухових навичок або з контрольною метою

ДОМІНАНТНЕ

  • акцентують на реалізації певних освітніх завдань, застосуванні певних засобів фізичного розвитку тощо, наприклад заняття:

– на розвиток швидкісно-силових якостей

– на оволодіння елементами спортивної гри чи вправи

– з переважним використанням певного виду фізкультурного обладнання, інвентарю тощо

Особливості організації занять з фізкультури з дітьми за віком

Заняття з дітьми першого року життя

Заняття з розвитку рухів підходять для дітей уже з першого року життя.

Ігри-заняття у формі комплексів фізичних вправ і масажу проводять індивідуально й розроблюють окремо для малюків різних вікових підгруп:

  • до 3–4-х міс.
  • до 6-ти міс.
  • до 9-ти міс.
  • до 12-ти міс.

Заняття з дітьми другого року життя

З дітьми другого року життя заняття з розвитку рухів проводять:

  • двічі на тиждень
  • тривалістю 10 хв.

Педагог планує заняття окремо для дітей віком:

  • від року до півтора — для 2–4-х дітей
  • від 1,5 років до 2-х років — для 5–7-х дітей.

Заняття з дітьми третього-сьомого року життя

З третього року життя проводять організоване навчання у формі занять з фізичної культури.

Можна проводити ранкову гімнастику з дітьми старшої групи.

Тривалість заняття становить для дітей:

  • третього року життя — 15 хв.
Заняття планують і проводять, поділяючи групи на дві вікові підгрупи:

від двох років до двох років шести місяців

– від двох років шести місяців до трьох років

  • четвертого року життя — 15–20 хв.
  • п’ятого року життя — 20–25 хв.
  • шостого року життя — 25–30 хв.
  • сьомого року життя — до 35 хв.

Тривалість частин заняття (вступної, підготовчої, основної і завершальної) та обсяг матеріалу залежать від:



зміст

Статичний блок для статей

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді